Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt website, nyt koncept: illustraight.dk

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

freehand.dk:
Jeg tror måske, at jeg skal finde på et andet ord end "Handelsbetingeler" , hvis det, som du antyder, er et belastet ord :-)

Jeg ved ikke om det er belastet, men kender du ikke selv til at du er ved at gennemføre en handel online hvor du skal hakke af i 'accepterer du handelsbetingelserne' og så hakker du af og vupti har du gennemført din bestilling? Sådan gør jeg - og jeg tror også tusindvis af andre gør.

Jeg ville holde mig til at på forsiden der har du din fine bestillingsmodel (trin 1 2 3) - den spiller hundrede!

I dine handelsbetingelser står der at det skal være af generel interesse (eller hvad ordlyden nu var)

Omformuler dette til noget præcist (det skal kunne siges med én sætning) og smid den sætning på forsiden også.

Det skal være sådan at jeg efter 30 sekunder på forsiden ved: Det her kan jeg, så lang tid går der og det koster det.

1. Det her kan jeg

Dette punkt dækker over hvor meget jeg kan bestille, hvordan jeg kan bestille og hvilke specifikke krav der er til min bestilling.

2. Så lang tid går der

Den føromtalte 'max-grænse' på leveringstiden (istedet for blot - du får en mail når det er klar)

3. Det koster det

Priser på de forskellige ydelser - og det har du vist også allerede. Super duper :-)

Kan du holde de ting simpelt og overskueligt på forsiden - så går det hele op i en højere enhed. Det burde ganske enkelt ikke være nødvendigt at jeg skal gå ind på en underside for at finde ud af at det ikke må være "for specifikt"

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Fra  Snevagten A/S Skrevet kl. 12:21

Helt sikkert et koncept jeg kunne gøre brug af på et senere tidpunkt.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 12:45

"Erhverv" er et virkelig vidt begreb. Jeg går bredt både efter virksomheder og private. Hvis virksomheder, der besøger illustraight.dk, har brug for større og/eller mere specifikke illustrationer, så kan de jo passende vælge dét fra menuen ;-)

Tak for dit engagement i konceptet.

:-Dan

thasje:

freehand.dk:
Jeg har et enormt netværk indenfor reklamebranchen, så "word of mouth" bliver en væsentlig del af min markedsføring.

Ja jeg får jo nok pivsvært ved at argumentere mod en reklamemand, men jeg opfatter ikke umiddelbart dit koncept som værende vildt erhvervsrettet, eller hvordan tænker du selv det er?

Altså hvem tror du dine kunder, sådan i grove træk, er?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:56

freehand.dk:
Hvis virksomheder, der besøger illustraight.dk, har brug for større og/eller mere specifikke illustrationer, så kan de jo passende vælge dét fra menuen ;-)

Hvor i menuen er der adgang til 'mere specifikke' illustrationer? (Jeg ser det ikke direkte som du skriver det :-D)

Lille detalje: Hverken freehand.dk eller illustraight.dk har et synligt cvr-nummer. Er jeg oldfashion eller bruger man ikke det mere? :-D

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:59

Jeg synes det virker som et godt koncept, og priserne er også meget rimelige.

Inkasso- inkasso

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Fra  Freehand Skrevet kl. 13:09

Hmm, du begynder at ligne en ordkløver lidt ;-)

Man kan ikke formidle et detaljeret budskab til nogen, hvis de ikke selv vil læse. Så prøv at læse teksterne på siden, så kommer svarene til dig, det lover jeg :-)

thasje:

freehand.dk:
Hvis virksomheder, der besøger illustraight.dk, har brug for større og/eller mere specifikke illustrationer, så kan de jo passende vælge dét fra menuen ;-)

Hvor i menuen er der adgang til 'mere specifikke' illustrationer? (Jeg ser det ikke direkte som du skriver det :-D)

Lille detalje: Hverken freehand.dk eller illustraight.dk har et synligt cvr-nummer. Er jeg oldfashion eller bruger man ikke det mere? :-D

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:49

Hej Dan

Det lyder som et rigtigt godt koncept af salg af clip-art. Rigtig godt endda.

Men det lyder faktisk - selvom det tildels er mig en gåde - som om du ikke har tænkt at gøre din ellers gode ide til en god forretning? Jeg kan godt følge din ide om at gøre gode illustrationer tilgængelige for folket - og thumbs up for det. Meeeen - nu snakker vi jo om din ide som et koncept, og så spørger jeg bare: Hvorfor kun tjene pizza penge, hvis du rent faktisk kan forøge indtjeningen - for den samme mængde udført arbejde?

Jeg siger ikke at du skal smide din ide om tilgængelighed over skulderen, tvært imod. Jeg siger bare, at du har et godt koncept - det bør honoreres. 

Har du eksempelvis beregnet hvor mange gange du skal sælge den samme tegning, før den rent faktisk har tjent din timeløn hjem - inklusiv administration? Og hvor mange gange tror du den samme tegning kan sælges i løbet af en måned?

Bemærk her, at de der giver dig ros for din ide er dem, der gerne vil have dit bedste produkt så billigt som muligt (Undskyld, med-Aminoer, but am I right? I ved jo godt, at jeg elsker jer allesammen Smile).

Jeg er selv illustrator (vi laver dog ikke clip-art), og jeg synes oprigtigt du har en god ide dér, som jeg stor respekt for. Hvad jeg har om muligt større respekt for er dog, at du har et talent. Og det er sørme også et par bas-ører værd :) I'm just saying...

I hvert fald - held og lykke herfra

Jon

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Fra  Freehand Skrevet kl. 12:25

Hej, Jon...

Tak for dit indlæg :-)

Jeg forstår fuldt ud, hvad du mener (og er meget enig i det meste), men illustraight.dk ER faktisk en gennemkalkuleret forretning :-). Se her:

Jeg løser til daglig illustrationsopgaver under vilkår som mange andre illustratorer – og naturligvis til højere priser end dem på illustraight.dk, da omstændighederne er helt anderledes.

Illustraight.dk er opstået som en idé til at "fylde huller" imellem "normale" opgaver, og da jeg jævnligt støder på virksomheder og private, der gerne vil bruge enkle småillustrationer med motiver af generel interesse, men ikke ønsker at betale prisen, opfandt jeg illustraight-konceptet til at dække dette segment.

Gennem det seneste halve år har jeg udviklet, testet og strømlinet min arbejdsproces indenfor konceptets rammer, og idag kan jeg gennemføre en enkel illustrationsopgave (som lever op til handelsbetingelserne på illustraight.dk) på under 15 minutter fra skitse til færdig farvelagt rentegning.

Testfasen var nødvendig, for at jeg med sindsro kunne lancere illustraight.dk, for nu ved jeg, at det kan betale sig. Selvfølgelig er der den mulighed, at jeg kommer til at lave en masse tegninger, som så ikke bliver købt alligevel, men det har jeg nu også forberedt en løsning på... ;-)

Jon Skræntskov:

Hej Dan

Det lyder som et rigtigt godt koncept af salg af clip-art. Rigtig godt endda.

Men det lyder faktisk - selvom det tildels er mig en gåde - som om du ikke har tænkt at gøre din ellers gode ide til en god forretning? Jeg kan godt følge din ide om at gøre gode illustrationer tilgængelige for folket - og thumbs up for det. Meeeen - nu snakker vi jo om din ide som et koncept, og så spørger jeg bare: Hvorfor kun tjene pizza penge, hvis du rent faktisk kan forøge indtjeningen - for den samme mængde udført arbejde?

Jeg siger ikke at du skal smide din ide om tilgængelighed over skulderen, tvært imod. Jeg siger bare, at du har et godt koncept - det bør honoreres. 

Har du eksempelvis beregnet hvor mange gange du skal sælge den samme tegning, før den rent faktisk har tjent din timeløn hjem - inklusiv administration? Og hvor mange gange tror du den samme tegning kan sælges i løbet af en måned?

Bemærk her, at de der giver dig ros for din ide er dem, der gerne vil have dit bedste produkt så billigt som muligt (Undskyld, med-Aminoer, but am I right? I ved jo godt, at jeg elsker jer allesammen Smile).

Jeg er selv illustrator (vi laver dog ikke clip-art), og jeg synes oprigtigt du har en god ide dér, som jeg stor respekt for. Hvad jeg har om muligt større respekt for er dog, at du har et talent. Og det er sørme også et par bas-ører værd :) I'm just saying...

I hvert fald - held og lykke herfra

Jon

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:28

Hej Dan

Jeg er imponeret! Jeg tror jeg vil til at hyre dig ;)

God vind med det :)

/Jon

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)