Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret m.m.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette indlæg drejer sig om B2C.

Må man som kunde pakke en vare ud når den er købt på fjernsalg og afprøve denne? Evt. et kamera hvor man tager nogle billeder for at se kvaliteten?

Hvis man ønsker at returnere denne er det så nok at sende butikken en email inden for 14 dage? Eller skal varen være butikken i hænde inden for denne periode?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:57

Hej,

Hvis ikke kameraet er brugt på en måde så produktet ikke kan sendes retur i samme stand og mængde som du har modtaget det kan du som privat kunde returnere produktet inden for 14 dage uden begrundelse for hvorfor du ønsker at gøre brug af returretten.

De 14 dage regnes fra den dag du har modtaget produktet/hentet det på posthuset eller lign og det er fint nok du indlevere produktet på den 14. dag hvis blot du kan dokumentere den er indleveret rettidig, det er ikke dit problem hvis pakken f.eks. bliver forsinket i posten.

Så hvis ikke du har ridset produktet og du ellers kan pakke det sammen som du har modtaget det tror jeg ikke der er nogle problemer i at returnere produktet hvis shoppen ellers efterlever de vilkår som er gældende i forbrugeraftaleloven.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:05

Niels Henriksen:
Må man som kunde pakke en vare ud når den er købt på fjernsalg og afprøve denne? Evt. et kamera hvor man tager nogle billeder for at se kvaliteten?

http://www.retssal.dk/?page=emne&id=438&indexid=127

stk 6. hvis kunden har taget produktet i brug bortfalder fortrydelsesretten. MEN det kræver en konkret vurdering. 

Hos teleselskaberne må kunden godt tage simkortet i telefonen, og tænde den op. Lige med kameraer ved jeg ikke hvor grænsen går. Men jeg ville mene at produktet er taget i brug hvis man har taget billeder med kameraet, og disse ikke er taget for at teste kameraet.

Niels Henriksen:
Hvis man ønsker at returnere denne er det så nok at sende butikken en email inden for 14 dage? Eller skal varen være butikken i hænde inden for denne periode?

Stk 4. Du skal have modtaget varen fra kunden indenfor 14 dage. det er ikke nok med en mail om at man sender det retur.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 18:19

Mark MK:

Niels Henriksen:

http://www.retssal.dk/?page=emne&id=438&indexid=127

stk 6. hvis kunden har taget produktet i brug bortfalder fortrydelsesretten. MEN det kræver en konkret vurdering. 

Hos teleselskaberne må kunden godt tage simkortet i telefonen, og tænde den op. Lige med kameraer ved jeg ikke hvor grænsen går. Men jeg ville mene at produktet er taget i brug hvis man har taget billeder med kameraet, og disse ikke er taget for at teste kameraet.

Niels Henriksen:

Stk 4. Du skal have modtaget varen fra kunden indenfor 14 dage. det er ikke nok med en mail om at man sender det retur.

Jeg tvivler på at forhandleren vil kunne afvise et digitalkamera med begrundelsen at det har været i brug, specielt set ud fra billederne kan slettes og dette i sig selv ikke forringer værdien.

Kunders rettigheder bliver nogle gange lidt for godt beskyttet når vi ser på forbrugeraftaleloven vedr. fjernhandel, en sag som fik mig som ekøbmand til at krumme tær er denne hvor en brugt printer kunne returneres http://taenk.dk/nyheder/brugt-printer-kunne-godt-returneres, dog mener jeg at sagen er blevet bragt for domstolene da dette reelt er en bombe for netbutikkerne hvis denne sag kommer til at danne pressedes for kommende afgørelser.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:28

Martin René Mortensen:
Jeg tvivler på at forhandleren vil kunne afvise et digitalkamera med begrundelsen at det har været i brug, specielt set ud fra billederne kan slettes og dette i sig selv ikke forringer værdien

Ja man beskyttes grotesk meget ved fjernsalg. Men jeg skal ikke kunne vurdere den konkrete sag. Hvis det var mig ville jeg tage kameraet retur, og så sætte det til salg med en tydelig angivelse af at det var en returvare. Så kan den næste kunde spare lidt, og man slipper for et stort tab. (Det er i øvrigt en metode Wupti bruger)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)