Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Give gave med til salg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Må jeg give en gave til kunder der køber en hjemmeside? Jeg tænker en kampagne i stil med "I denne måned får du en dimsedut-ting med når du køber en hjemmeside" og er der i så fald regler for værdien af denne gave?

På forhånd tak.

MVH

Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 18:46

Uden at vide noget om det, så er det vel ofte det at forskellige forlag benytter sig af. Fx Bonnier, Benjamin osv., når de sælger abbonnementer. Som regel får man jo lige et par numre af deres magasin, og så en gave oven i hatten, så umiddelbart tror jeg ikke der er noget galt i det. :-)

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Nu var det en gave af lidt højere værdi end en lommelygte eller lign. Måske noget til 2-3.000,- kr. - løber man så ind i noget loft af en eller anden art? Eller kan jeg bare lave en bonuspakke med hjemmeside, facebookside, visitkort og så en ny cykel oven i hatten til special price for you?

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33

Thomas Bang Petersen:

Nu var det en gave af lidt højere værdi end en lommelygte eller lign. Måske noget til 2-3.000,- kr. - løber man så ind i noget loft af en eller anden art? Eller kan jeg bare lave en bonuspakke med hjemmeside, facebookside, visitkort og så en ny cykel oven i hatten til special price for you?

MVH

Thomas

Du kan vel bare sælge varen/gaven til 1 kr.. Så er det vel ikke længere en gave, men en vare du sælger til under kostpris ? :-)

Just an idea :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37

Jannik Hansen - MaxiWeb:
Du kan vel bare sælge varen/gaven til 1 kr.. Så er det vel ikke længere en gave, men en vare du sælger til under kostpris ? :-)

Nu er de folk, der skal holde med den slags jo ikke helt dumme, så jeg tror ikke, den går :-)

Jeg tænkte mere om der er lovgivning på området i stil med gaver til personale, der skal holde sig under et vist beløb for at undgå beskatning osv.

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11

Thomas Bang Petersen:
Jeg tænkte mere om der er lovgivning på området i stil med gaver til personale, der skal holde sig under et vist beløb for at undgå beskatning osv.

Mener faktisk at den tidligere skatteminister Kristian Jensen, forklaret det med at man har pligt til at inberette det. Såvidt jeg husker, så - er det så lidt som fx en T-shirt med dit webshops navn der skal beskattes, hvis det gives til din firma-kundes ansatte.

Men hvis du giver den til firmaet, og ikke direkte til den ansatte, så har du ikke længere noget ansvar set fra min optik, da det så må være op til din kunde og dets ansatte, hvordan de styre deres skattesager. Men hvis du sender gaven til virksomhedensansattes privatadresse, kan du måske have et medansvar. Ligeså hvis gaven fx er rødvin, hvordan kan det så være en firmagave..

Jeg har ikke nogle kilder! Men det er bare sådan jeg opfatter lovgivningen. Så hvis du er det mindste itvivl så spørg professionelle, eller få et bindende svar fra Skat, vedr dette.

:-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)