Jeg kan godt se at der er lidt DC hvor man kan vælge hvor mange produkter man vil have vist på oversigten. Det er jeg i gang med at fjerne.
Men jeg synes bestemt ikke at jeg kan se ekstremt mange ens. De fleste sider er produkt sider, og de har hver deres unikke titel. Ret mig endelig, hvis det bare er fordi jeg ikke kan se det :)
Jeg kan godt se at der er lidt DC hvor man kan vælge hvor mange produkter man vil have vist på oversigten. Det er jeg i gang med at fjerne.
Men jeg synes bestemt ikke at jeg kan se ekstremt mange ens. De fleste sider er produkt sider, og de har hver deres unikke titel. Ret mig endelig, hvis det bare er fordi jeg ikke kan se det :)
Laver man en sitesøgning på Google som man jo gør for at se de sider som Google har indekseret. Vil man se at der kommer lidt over 1500 resultater frem, men når man når til side ca 88, fortæller Google "For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de 879, der allerede er vist. Hvis du vil, kan du gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med."
:), ja du skal af med de duplikerede sider. og på med unikt indhold, også selvom der er tale om produktvarianter. Alternativt, og jeg meer alternativt, skal du kun få indekseret masterproduktet og have produktvarianterne sat til noindex, follow.
Hvis nu jeg vil slippe af med alle de varianter der er på: new-products.php Er det så ikke nok, hvis jeg sætter den til Disallow i min robot.txt?
Nej.
en disallow, gør kun at den ikke crawles, den gør ikke så siderne bliver deindekseret eller rettere ikke indekseret.
Det du skal gøre er på de produkter du ikke vil have skal indekseres, eller skal de-indekseres, skal indsætte et robots metatag på siden, indeholdende "noindex,follow".
Så bliver siderne/produkterne fjernet, og eventuel intern linkbuilding vil flyde frit på siden.