Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hemmelig idé/projekt - Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har arbejdet med et projekt i over et år, og er endnu ikke færdig. Idéen er opfundet af mig og en ven. Nu er det sådan at vi ikke har fortalt til nogle hvad vi laver og har gang i og vi bare har holdt det hemligt på en måde, fordi vi tror/troede på at vi skulle lancere projektet med vores nye idé på en gang.

Men så har jeg så læst og set den mr thorborg på youtube, som er en genial coach. Her siger han f.eks at have en startside som fortæller om dit website før den åbner, hvor han heller ikke ser at idén blive taget som noget problem.

Desuden siger han også det med at skabe netværk og fortælle hvad du går rundt og laver og få viden og kendskab til folk. Det er jeg også ivrigt efter at få, som blandt andet man kan få her på amino.

Jeg tænker bare over, hvad gør jeg? Burde jeg dele med mig om hvad jeg har gang i til alt og alle?

Det føles bare som at man gir dem for meget, eller at måske så vil de have for høje forventninger? Måske burde de også have det?

Eller burde jeg bare fortælle kort om mit projekt til alle? Men igen det danner forventninger o.s.v. og man kan godt frygte for ikke at levere det jo, nu når man ikke har lanceret.

Kom gerne med jeres synspunkter i dette, alle svar tages imod.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 14:35

Hej Kenneth,

Det er svært at opstille en egentlig opskrift for, hvordan et koncept bedst muligt skal annonceres.

Men det virker som om, at du er lidt usikker på, hvordan den feedback du kan forvente at få, vil være. Netop derfor synes jeg, at du skal skynde dig at fortælle om din idé, således, at du kan nå at slibe den til, inden du for alvor lancerer konceptet.

Hvis det er en online-service, så er det en rigtig god ide, at lave en forside, hvor evt. kunder allerede nu kan skrive sig op - eksempelvis som denne: http://menucard.dk

Det sikrer et rigtigt godt udgangspunkt og giver også en tro på, at der er et marked for jeres produkt. Men I er altså nødt til at løfte noget af sløret, så I kan få ideen endnu mere finpudset.

Tilmeldt 19. Aug 11
Skrevet kl. 14:46

Tak for et godt svar. Fik mig noget at tænke på..

Ja det er en online-service.

Jeg har allerede bygget en åbner snart side med email liste, men har heller ikke lanceret den i luften endnu, i frygt for at det er for tidligt og hvis jeg sætter den igang nu, og selve servicen ikke er færdig før næste år(måske), så vil folk nok have glemt projektet?.. eller?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 14:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth! Fedt at høre du har en ide (det er jo starten på det hele!)

Mht til det om man skal frigive sin ide i fuld størrelse eller om man skal give folk en lille, men kryptisk forsmag er der forskellige holdninger til.

Jeg er selv i den situation at jeg står med et kæmpekoncept jeg ganske enkelt ikke tør dele med nogen.

Jeg har drøftet det med nære venner og familie - men ellers slet ikke. Min tilgang er at nå et godt stykke med konceptet - alt det lavpraktiske papirarbejde, hjemmeside osv. osv. - Når det er "på plads" - så tror jeg ikke på folk overhaler mig indenom med min ide - og så vil jeg bare tage al mulig konstruktiv kritik til mig i den fase.

Så hvis du og din ven har en ide - så nå så langt med den som i overhovedet kan før i går 'public'.

Og mht. forventninger og "for høje forventninger" - så er amino det rette sted. Her arbejder alle hårdt for at nå deres mål, men bevidstheden om evner og kompetencer ligger i alle. Der er ingen skam i at have arbejdet hårdt for at nå noget, og så ikke nå drømmen i første omgang. Men som du nok ved (hvis du har været herinde i noget tid) - så er amino-ånden blot at sætte sig tilbage i tænkeboksen med sin ide og så komme frem når man tror på den igen. Efter et par forsøg - og hvis det så stadig måtte fejle, så er det nok en god ide at revidere sin egen tilgang til ideen (om den virkelig er så god, kigge på de røde tal på bundlinjen mv.) og gøre op med sig selv om man har råd til at fortsætte :-)

Men klø på! Jeg hører gerne om din ide i en PM og giver gerne konstruktiv kritik såfremt du ønsker det.

Jeg håber det kommer til at køre for jer!

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 14:56

Kenneth22:
og selve servicen ikke er færdig før næste år(måske), så vil folk nok have glemt projektet?.. eller?

Hvis folk skriver sig op for at høre mere om dit koncept el. lign. når det er færdigt - så er det jo kun positivt de bliver mindet om det året efter når servicen står færdig. Det vil sige du i et års tid faktisk får opskrevet potentielle brugere af dit koncept ind. - Det vil også efter en rum tid kunne give en helvedes effektiv opstart i og med at du med én mail når ud til måske 2000 brugere hvoraf måske 100 bliver aktive brugere fra dag 1.

Modsat scenarie er at du starter op på dag 1 og ser at på den første måned er der ikke fire der har brugt din tjeneste.

Men som før nævnt - aldrig afslør en ide i fuld størrelse - og slet ikke hvis den er 'let-producerbar' - i det folk med større pengepunge ville kunne overhale hurtigt indenom ( i min optik )

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 19. Aug 11
Skrevet kl. 15:42

Mange tak thasje!

Der besvarede du lige alle mine spørgsmål og gav mig noget at virkelig tænke over.

Og tak for din tilgængelighed! Det kan være der snart kommer et pm/eller at jeg skriver om min idé her på amino, det er jo kanon herinde.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:58

Kenneth22:

Mange tak thasje!

Der besvarede du lige alle mine spørgsmål og gav mig noget at virkelig tænke over.

Og tak for din tilgængelighed! Det kan være der snart kommer et pm/eller at jeg skriver om min idé her på amino, det er jo kanon herinde.

Det er det vi alle sammen er her for :-) Inspirere, motivere og hjælpe hinanden.

Du kan sagtens sende mig en PM - og hvis du så senere hen føler dig mere overbevist/sikker i din sag kan du bare spørge resten af amino der. Men er sikker på vi er mange der bare er her for at hjælpe dig godt igang med din ide. Husk - det er dig der kender udviklingspotentialet af din ide - vi andre kender måske bare et par snedige tricks som du kan bruge for at nå dine mål hurtigere :-)

mvh

thasje

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)