Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er godt nok svært at finde en lejelejlighed i KBH nu!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på jagt efter en ny lejelejlighed i København og hold da op hvor er det svært! Der har altid været efterspørgsel efter lejligheder i byen, det er jeg godt klar over, men lige nu er det da stort set umuligt?

Jeg søger en god 2 værelses i KBH og nærmeste omegn med et budget på omkring 6K om måneden. Det burde man tro kunne lade sig gøre? Jeg er tilmeldt samtlige boligsider, men hver gang en lejlighed dukker op får udlejeren flere hundrede ansøgninger!

Det skyldes jo nok at ingen køber lejlighed for tiden og rigtig mange lejligheder er til salg (ikke til leje). Jeg er meget fristet til at gå ud og kigge efter et køb i stedet for denne ulidelige jagt efter en lejebolig, men mon ikke priserne ryger endnu længere ned?

Jeg har også overvejet at kontakte ejendomsmæglere for at høre om nogen af deres kunder er interesseret i at leje ud i stedet for at sælge.

Er der nogen der har et godt tip til boligjagten?

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:02

Køb IKKE. Det store fald er ikke kommet endnu. Sælgerne er stadig grådige...indtil de ikke har råd længere:-)

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:07

Erik Hamre:
Det skyldes jo nok at ingen køber lejlighed for tiden og rigtig mange lejligheder er til salg (ikke til leje).

Måske. Det skyldes nok snarere at der igen igen i år har været rekordoptag på byens universiteter (og der stadig er køtilgang fra de to sidste år til denne slags lejligheder) - og nu er der studiestart igen. 3 år i træk med rekordoptag - det giver 3 år i træk med rekordtilgang af studerende til byen. Det giver for 3. år i træk en massiv efterspørgsmål på 2-3 værelseslejligheder med et lejeloft på 3k pr. person = 6-9000kr.

Denne type lejlighed bliver altså søgt af en massiv gruppe studerende der søger delelejligheder.

Mit råd? Sid online med en telefon i hånden praktisk talt hele dagen. Husk altid at gøre udlejer opmærksom på hvad du kan tilbyde. Er du ikke-ryger? Voksen/moden - rolig. Fast indkomst mv.

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:11

Erik Hamre:
Jeg søger en god 2 værelses i KBH og nærmeste omegn med et budget på omkring 6K om måneden. Det burde man tro kunne lade sig gøre? Jeg er tilmeldt samtlige boligsider, men hver gang en lejlighed dukker op får udlejeren flere hundrede ansøgninger!

Det er ikke nemt. Jeg skal snart fremleje min 90Kvm lejelighed ud og der bliver prisen 8.900 ekskl. forbrug og strenge vilkår for husleje og depositum.

Det har været sådan en del år nu og jeg gør det når jeg tager til udlandet og vender tilbage indenfor 2 år.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:12

thasje:
Husk altid at gøre udlejer opmærksom på hvad du kan tilbyde. Er du ikke-ryger? Voksen/moden - rolig. Fast indkomst mv.

Han er 'mand', så det er ligegyldigt med alt det andet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:17

Jesper:
Han er 'mand', så det er ligegyldigt med alt det andet.

Du har gjort dig gode erfaringer kan jeg forstå ;-)

Du har groft talt ret, men der findes nu engang også (og heldigvis for det) normale udlejere der ikke lader sig skræmme af at mænd nødvendigvis måtte arrangere fodboldaftener med gutterne 6 dage i ugen.

Det handler om at fremstå (og forhåbentligt også være) stabil ift økonomien (betale husleje, regninger mv.), være rolig og ansvarsfuld. Det kan tage en mindre verdenskrig at finde lejligheden alligevel - men ikke desto mindre er kampen noget sværere at kæmpe såfremt man signalerer det modsatte af ovenstående.

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 15:17
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:19

3 løsning forslag her

Få en del lejlighed priserne stiger flere flytter ind til byen 

lån penge i banken vis har gode forældre eller venner kan de stille garanti for lånet og du få afdragsfrit lån i 10 år og når bedre økonomi kan du så begynde at betale .

Sæt dine krav ned bor lidt væk fra city som hvor jeg bor er ledig bolig i Kokkedal der er det under 5000 kr om måneden du vil dog få transport og Nivå også ledig og vis tager mod syd mod Køge bliver det også lettere især ishøj Brøndby strand er ikke i city men vis kan leve med 20-30 km transport er det nok næsten den eneste løsning ellers må man nok op med mere end 6-9000 kr eller være yderste heldig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)