Kunden skrev en e-mail hvori at et produkt var mindre beskadiget ved ankomsten. Det drejer som om et par bukser med sygningsfejl.
I mine betingelser har jeg skrevet at kunden skal betale returfragten. Men gælder dette også hvis der er en fejl fra produktet? Det er jo ikke kundens problem.
Hvordan betaler jeg selv hans retur? og skal jeg det?
Utroligt man kan tænke så meget over en enkelt vare
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.
Ved reklamationer, betaler vi fragten for kunden. Vi sender blot en pakkeseddel til kunden, som er betalt, og så kan kunden pakke varen forsvarligt ind selv og så klaske pakkeseddel på.
Det kræver at du ved hvad det vejer, men grænserne går, så vidt jeg ved, ved 5, 10 og 20 KG, så der burde være en chance for at du kan ramme plet.
Vi bruger pakkeseddel uden omdeling - det er billigst. Og da det jo alligevel er os selv det går ud over (at vi skal hente returvaren selv) har det ingen betydning for kunden.
Så hop ned på posthuset, få en pakkeseddel og send den i et brev til kunden - udfyld pakkeseddelen på forhånd, så kunden ikke skal gøre andet end at klaske den på den defekte vare og sende den.
Mange tak! Det var super svar, - jeg sender bare en returseddel sammen med den nye vare og håber at kunden ikke er en fupmager.
Jeg sender ikke en ny vare frem før jeg har modtaget den "gamle" , send dem en returseddel og vent med at sende den nye vare, til du har modtaget den gamle.