Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af hypnose/hypnoterapi

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ørsted
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa allesammen

Håber i kan hjælpe mig lidt her. Jeg har startet selvstændig virksomhed op hvor konceptet, som det antydes ovenfor, handler om hypnose/hypnoterapi behandlinger, kursus virksomhed i form af selvhypnosekurser, foredrag ang. stress, rygeafvænning, slankekontrol til virksomhedder, det offentlige samt private organisationer samt meget meget andet. :-)
Problemet er markedsføringen af dette ofte negativt omtalte område.
Den alternative verden er efterhånden blev en ren gavebod af en bolcheforretning hvor alle retninger faldbyder hinanden om kure for alverdens sygdomme. Det er et stort gråt marked af mere eller mindre lysky alternative behandlere.
For ikke at blive sat i samme bås som alle andre, inden for dette felt, foregår det meste af min annoncering pt på nettet, men det er jo ikke nok.........
Det skal også lige siges at den form for hypnose jeg tilbyder er et godt koncept med etikken i højsædet.
Menmen alt snakken om branding, annoncering, marketing tager sgu helt pusten fra mig her :-)
Jeg vil sgu ikke bare tilbyde noget skummelt efter fyraften, jeg vil være synlig, udvikle det . men kniber lidt med ideerne her.......sorry for den lange smøre[:0]

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:07
Jeg er lidt nysgerrig. Hvordan vågner man igen fra en selvhypnose?

Fra Ørsted
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 13:08
man åbner øjnene
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:11
Hvis hypnose er et negativt omtalt område, kunne du f.eks. fokusere mest på at fortælle folk hvad de kan få ud af det, og ikke så meget om hvordan du gør det.

Hvis jeg var ryger, og vidste at du kunne hjælpe mig af med det, ville jeg være ligeglad med hvordan du gjorde.

Fra Ørsted
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 13:25
ja det er jo hele pointen du der kommer med, hvor ved du fra om det virker ? det er ligsom den første hurdle, selvom de har valgt at komme til mig. Jeg skal fortælle dem ldt om hypnose og hvad det ikke er.
Det er jo den bevidsted de fleste mennesker er opflasket med, hypnose er noget de fleste har en mening om. den skal aflives først.
De fleste mennesker har set scenehypnose eller har en ide om hvem Ali Haman er, det har ikke ligefrem fremmet branchen.
Hvordam kommer man ud med sit budskab på en etisk og forsvarlig måde??

johnny
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:26
Hej,

Jeg vil foreslå, at du lægger vægt på faglighed og dine uddannelser/certificering for at skabe mere troværdighed.

Kig på dine konkurrenter, hvordan de vælger at profilere sig selv (også på nettet http://www.eriklunoe.dk/).

Held og lykke med din virksomhed.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:33

Hej Johnny,

Som med så mange andre typer behandlere, drejer det sig om at skabe tillid. Dine kunder/patienter stoler meget på dig, når de lader dig hypnotisere dem, og det skal være udgangspunktet for din markedsføring, efter min mening. En eller anden form for personlig branding vil være et godt bud.

Hvad med at tage ud og holde foredrag om det du kan gøre for folk. Hvis dine potentielle kunder/patienter først har mulighed for at høre dig fortælle om hypnose, og evt. komme til at snakke med dig UDEN først at skulle bestille en tid, kan du vække folks tillid. Hvis der er 25 mennesker til et foredrag, skal der nok være mindst fem der tager kontakt til dig efterfølgende...

Det kunne da være en positiv indgangsvinkel til markedsføring.

mvh Carsten
Fra Ørsted
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 13:55

hej

Gode input som jeg også har været rundt om. F.eks 1 fast månedligt foredragsaften et eller andet sted. Det er jeg igang med at organisere 
Virksomheder og offentlige instanser er også nogle af de meget meget interessante veje jeg kan gå, men skal jo have skabt opmærksomhed omkring mig selv og hypnosens fortræffeligheder.
Synligheden af hypnose som et alternativ til f.eks alm. stress woorkshops og andre virksomhedsrelaterede kurser, er det springende punkt.
det kan jo kun være fordelagtigt at få spredt en vifte af aktiviteter ud til forskellige segmenter? eller hur, ikke sikker på hvor stort brød der kan slå's op
så synlighed synlighed ligesom alle andre brancher tørster efter.

johnny

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:54

Carsten har fat i det helt rigtige.

Jeg har i en del år arbejdet inde for det alternative og min erfaring er, at komme ud og møde potentielle klienter ansigt til ansigt er det eneste der giver noget. Jeg brugte meget, sammen med en kollega, at holde åbent hus arrangementer i klinikken, gratis informations foredrag, tage ud i foreninger og klubber og holde foredrag og demonstrationer. Jeg får den dag i dag stadig klienter på foredrag jeg holdt for 3-4 år siden. Jeg har brugt penge på annoncering i pressen og det har ikke givet klienter.  Presseomtalei aviser, radio og tv giver også en del, men ikke på lang sigt, er min erfaring.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)