Hej Amino'er Jeg kom idag til at tænke på at mange af de problemer jeg går og løser selv i forbindelse med opstart af min/vores egen virksomhed er der sikkert mange andre der har fundet løsninger på før eller under alle omstændigheder har gode ideer til hvordan kan løses! I denne vigtige og udfordrende situation vi befinder os i kan jeg ikke forestille mig andet end at man kan få gavn af at være i en "terapi-gruppe" som står over for samme udfordringer. Om ikke andet vil det som minimum styrke ens netværk. Lad os sige at vi er 10 personer i gruppen. VC'ere spiller efter at hver 10. giver gevinst ergo kommer vi derfor til i gruppen til som minimum at kende 1 person som kommer til at få success med at skaffe VC-kapital og få succes. For nyligt har jeg læst i en super bog som jeg kan anbefale alle (kaldet "Venture Deals") at VC'ere i langt de fleste tilfælde automatisk synes bedre om en person, hvis han er blevet anbefalet af en som VC'en kender. Ergo øger det vores alles chance for at få succes. Hvorfor gider jeg så kun snakke med andre vækst-iværksættere? Det gider jeg bestemt heller ikke kun, men jeg tror bare det er dem som ligner mig selv mest og derfor er det som for mig giver mest mening. Lad os derfor for en god ordens skyld definere en vækst-iværksætter som en der har tænkt sig at søge venture kapital o.lign til sit projekt (rige onkler tæller også med her). Min tanke var at mødes 1-2 gang(e) om måneden på en café el.lign i København og så diskutere problemer, tanker, oplevelser etc i forbindelse med start af virksomheden. Jeg ved der findes mange iværksætter netværk såsom Dansk Netværk, DIF o.lign. Men alle koster jo kassen at være medlem af. Jeg er så også godt klar over at disse selvfølgelig også har nogen flere høj-profil kontakter i deres netværk end vi kommer til at have til at starte med - men tror stærkt på at synergi virker! Som enkeltpersoner er vi små, men sammen er vi stærke!! Hvad synes I? Nogen der vil joine? Nogen der kender nogle gode netværk man kan joine? Mvh Michael Twitter: @DaneTechpreneur Blog: www.danish-techpreneur.dk |
Sku' vi ik' starte en hygge/sparringsgruppe for vækst-iværksættere?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)