Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få flere fans på facebook - nogle gode råd?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 9
Fra  Glade Rollinger Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ejer virksomheden gladerollinger.dk der sælger børnetøj og vil rigtig gerne have flere fans på facebook.

Jeg har forsøgt mig med en konkurrence og der skete også et boost, men nu er det som om det er gået lidt i stå, jeg har ca. 150 fans. Tjek min facebookside her: http://www.facebook.com/gladerollinger

Har i nogle gode råd til hvordan jeg får flere fans? - Tager meget gerne imod gode råd og konstruktiv kritik :)

Dbh Trine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bruger du den funktion, der hedder "Brug Facebook på vegne af din side"? Hvis du gør det, kan du gøre dig synlig på andre sider, hvor dine kunder også er - ved f.eks. at "synes om" andres FB-sider på vegne af dit firma, kommentere osv...

Derudover synes jeg også, det er vigtigt, at får noget ud af at være fan af din side - udover at kunne vinde konkurrencer og købe dine produkter. Tænk i hvad målgruppen ellers gerne vil høre om... tøj køber man jo ikke hele tiden-agtigt. Alt omkring børn lige fra amning til nattesøvn, kost, skolegang osv. Hvis du ikke selv ved så meget om det, så link til andre, der skriver om det. Eller få nogen, du kender til at skrive små tips og tricks, sjove historier osv.

Henvend dig direkte til dine kunder, spørg dem om noget, som de skal svare tilbage på, så de føler sig som del af din side, bliver aktive fremfor bare passive læsere.

Brug f.eks. også den funktion, der er til undersøgelser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Trine

Jeg går ud fra, at du gerne vil have konstruktiv kritik, så her kommer det:

Når jeg ser på din væg, ser jeg hovedsageligt 2 elementer: 

Konkurrence og envejskommunikation

Lad os tage dem en af gangen, og se hvad der skal forbedres:

Konkurrencer

Jeg kan se, at du har udskrevet konkurrencen på væggen - Det er helt klart en mulighed, men det er mod Facebooks konkurrenceregler, og ser generelt ikke særlig godt ud. Hvordan skal nye interesserede besøgende på nogen måde finde hoved og hale i, hvad der er skrevet af spændende ting på væggen den seneste tid, når den er fyldt med "Jeg deler også! Vil så gerne vinde tøj til den lille <3" osv. 

Det vil helt klart at være en god idé, at investere i en konkurrence applikation - Disse kan man få gratis eller mod månedlig betaling gennem forskellige mere eller mindre besværlige services rundt omkring på nettet - eller du kan betale mig eller en anden her fra Amino et mindre engangsbeløb, for at lave en specialdesignet konkurrence applikation til dig. Se eksempelvis hvordan jeg har implementeret en konkurrence på GrowingFeet's Facebook side.

Husk også at konkurrencen kun skal være der, som en gulerod. Det er ikke så fedt at holde fest, hvis folk kun kommer for at drikke dine øl. Derfor bør du især tage have fokus på næste punkt:

Kommunikation

I øjeblikket indeholder din væg kun envejskommunikation, og er meget jeg/vi-fokuseret. "Se VORES nye sortiment af.." , "Vi har fået nye varer hjem", "Så har VI også i dag fået implementeret muligheden" mv

Facebook er en social platform - Hvor er det sociale på din Facebook side? Indtil videre er diverse mennesker blevet præmieret for at banke på hos deres venner, og opfordrer dem til at tilkendegive at de synes godt om endnu en virksomhed

Der mangler kommunikation => Stil spørgsmål til dine fans - Hvad ville du snakke med dine kunder om, hvis du havde en fysisk butik? Du ville højst sandsynligt snakke med dem om deres børn, og de ville glædeligt fortælle om sjove historier de har haft med deres Glade Rollinger derhjemme. Lad kommunikationen gå begge veje, og tal med dem om dine produkter indirekte: Opfordre dem til at uploade billeder på væggen af deres rollinger med deres yndlings-solbriller eller Paul Frank sutter. Lad dem "blære" sig med deres dejlige unger Smile 

Alt i alt så skab et forhold til dine kunder, så gladerollinger.dk automatisk er top-of-mind næste gang de skal have moderigtigt børnetøj - eller næste gang de sidder til te med resten af mødregruppen og taler om herlige webshops med børnetøj. Facebook er perfekt til styrkelse af kundeloyaliteten! Smile 

Jeg håber du kan bruge overstående svar. Med 155 fans har du et godt grundlag for at begynde på det vigtigste: at engagere dine fans. 

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 13:44

Konkurencer med gode præmier, hvis du vil have flere fans.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

At kaste perler for svin er ikke måden her synes jeg.

Interaktiv og social tilstedeværelse som tidligere nævnt er essentielt.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 00:05

Hej, Trine!

Tag et kig forbi PartnerAds.dk og lign. affiliate-netværk. At lokke brugere med konkurrencer osv., synes jeg er lidt lavt, da det ender med, at blive kunder som kun finder din hjemmeside/Facebook-side interessant, hvis du laver konkurrencer. Så snart du stopper med, at lave konkurrencer, vil du kunne tage 50 døde fans, som ikke engang kan huske hvorfor de har "Liked" din side :-)

God gammeldags søgemaskineoptimering osv. vil jeg anbefale. Hos PartnerAds, får du også kunder, som faktisk finder dine produkter interessante. Ellers så brug dit personlige netværk ;-) Slå nogle statusser osv. op på Facebook, og bed dine venner, dele din side til deres venner!

Det var et hurtigt råd fra min side af. Held og lykke!

Mange venlige hilsener,

Sebastian Stoll.

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:48

Hej Trine,

vi er alle egoister. Og Facebook er et glimrende eksempel herpå. Jeg mener, at Charlotte Palm har fat i det helt rigtige, nemlig at du skal tænke lidt mere over, hvad dine fans skal have ud af kunne lide din side.

Når du læser et spændende blogindlæg, debat-tråd, artikel eller måske en youtube-video så del det med fansne på din side, som også er interesserede i emner om deres børn. Det kan være børnemode, hvordan man sætter tøj sammen, nyt fra Paul Frank osv. Som en anden person også skriver, så engager dine fans ved at få dem til at oploade billeder af deres glade rollinger. Spørg dine fans: "hvordan har du gjort dine rollinger glade i dag", "Hvordan har dine rollinger gjort dig glad i dag?", "hvilket tøj føler dine rollinger sig glade i?".

Tænk også på, at dit profilbillede ikke signalerer 'glade børn'. Det er en elefant? Skift billedet ud med glade rollinger.

Når folk kan lide din side, så står der på facebook "XXX synes godt om Glade Rollinger". Det er da perfekt! Det kan de andre mødre jo heller ikke stå for, og når der er et sødt billede af et par børn, så klikker man like. Spil lidt på navnet - det tricker de moderlige følelser.

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 16:59

Tag f.eks. Smaahjerter.dk, sas , star tour, jeg er sikker på de ikke ville havde samme antal fans uden konkurrencer. Desværre.

Jeg forstår ikke udtrykket:"At kaste perler for svin" Hvem er det der er svinene? De potentielle kunder?

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 19:31

Hej Jens

Jens Dam:
Tag f.eks. Smaahjerter.dk, sas , star tour, jeg er sikker på de ikke ville havde samme antal fans uden konkurrencer. Desværre.

Jeg tror skam ikke, at der er nogen der modsiger, at konkurrencer ofte kan være med til at skaffe fans til en Facebook side. Især nystartede Facebook sider, som mangler nogle at kommunikere ud til i første omgang, kan have gavn af Facebook konkurrencer. 

Man bør dog ikke fokusere på konkurrence-delen, men derimod bruge konkurrencen som endnu en eksklusiv fordel ved ens Facebook side. Man bør i stedet fokusere på at engagere de fans, som man nu har. Dialog og engagement giver loyale kunder.

Mange Facebook brugere bliver fans af Facebook sider kun for at deltage i konkurrencer, og disse har ofte ikke nogen værdi som fan, da personen ikke ønsker at engagere sig yderligere.

Personligt bryder jeg mig heller ikke om folk, som kun kommer til mine fester for at drikke min øl. Jeg vil hellere have at de er der for at deltage i festen, og snakke med mig og de andre gæster. 

Hvis man vil sikre sig, at en konkurrence gør gavn på en Facebook side, bør man først og fremmest sikre sig at præmien - og måden hvorpå man deltager - er relevant for konceptet. F.eks. bør Startour udlodde rejser eller rejsegavekort, da virksomheden er interesseret i fans, som er interesseret i netop disse produkter.

Alligevel ser man at CULT udlodder biler og bil-firmaer udlodder CULT. Dette kan sagtens give en masse fans - Hvem vil ikke vinde en bil? Men det betyder også at CULT får en masse fans på 50 år, som bare gerne vil vinde bilen. 

Jens Dam:
Jeg forstår ikke udtrykket:"At kaste perler for svin" Hvem er det der er svinene? De potentielle kunder?

Wikipedia har svaret på (næsten) alt

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:47

Tag det stille og rolig hav tilfredse kunder og de tilmelder sig din facebook gruppe stille og rolig vokser en gruppe som er relevante , med en masse tilfredse fans , hav passion at formidle det bedste så kommer alt stille og roligt og naturligt hav bare en synes godt egen side , så skal du se , stille og roligt vokser det med facebook fans

konkurrence gaver eller andet hvor gives noget for blive facebook giver mange fans men de er ikke i samme grad interesseret i dit produkt derved svært at bruge de fans til noget ud over , du kan sig du har mange fans , med kan ikke køre målrettet kampagne til dem da , de tilmeldte sig af en anden grund end fordi de var interesseret i dit produkt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)