Derudover gives momsfradrag på passage af Øresundsbron (dette er ikke en stavefejl
Det må det jo fattes som - og jeg synes jeg har læst det andet steds men skudt det bort - at der IKKE er momsfradrag for passage af storbæltsbroen?
Det lyder jo helt skørt, når ex. first card kvittering siger176 kr + 44 kr moms = 220 kr - hvordan skal en almindelig bogholder holde rede på øresunsbron contra storebælt og div bilnummerplader i den sammenhæng - når reglen ellers er, Moms på kvitto, træk moms, ikke moms på kvitto don´t
Det er ren firmakørsel med personale i firma hvidplade lejebil/sponsor støttet bil i + 6 mdr. hvis det har betydning
Sikke en masse at holde rede på. Skal jeg virkeligt ind og debitere konto for transport de to gange 44 kr og så kreditere indgående moms samme beløb (læs lige om jeg beskriver det korrekt, hvis det er så tosset)
TAK på forhånd alle
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Skal jeg virkeligt ind og debitere konto for transport de to gange 44 kr og så kreditere indgående moms samme beløb (læs lige om jeg beskriver det korrekt, hvis det er så tosset)
TAK på forhånd alle
burde måske tilføje det er et ApS ikke personligt CVR som har fået regningen på storebælt for firmakørsel - Kunne lige så godt ha været fra en ansat i øvrigt
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tosset at svare sig selv sikkertmen jeg har nu googlet løs og må konstatere at der ikke er momsfradrag på storebælt for hvidpladebil - den er booket om i sin helhed 440 kr for transport/parkering med moms (f.eks Q park har det) til broafgift uden moms bare
sorry jeg fyldte, men forhåbentligt kan andre også lære
Jeg synes reglerne er tåbelig vanskelige. Jeg forstår repræsentation og hotel med deres specialmoms, men nu er der så en bro med regler om nul moms selvom momsen står der klart på regningen.
vh
Tværtimod: Fornuftigt at du smider svaret til gavn for andre, når du nu har fundet frem til det.
EDIT: Jeg havde ikke spottet, at spørgsmålet var besvaret tidligere i tråden. Ikke desto mindre er det fint at komme med en løsning på egne spørgsmål, hvis man finder den før andre byder ind.
EDIT: Jeg havde ikke spottet, at spørgsmålet var besvaret tidligere i tråden. Ikke desto mindre er det fint at komme med en løsning på egne spørgsmål, hvis man finder den før andre byder ind
Hups hvordan laver man en edit - det havde været meget bedre for mig - Jeg har da aldrig kunnet slette eller rette en tråd?
vh
Jeg synes også det er helt fint at stille uddybende spørgsmål - også selvom du selv efterfølgende svarer.
Håber ikke, at I anser det for nepotisme, når jeg foreslår, at du kigger forbi vores lille lex, der kan du faktisk finde svar på mange af de der små spørgsmål: http://www.dagligmail.dk/lex/default.asp
Bl.a. både momsfradrag vedrørende Storebælt og Øresund.
Håber ikke, at I anser det for nepotisme, når jeg foreslår, at du kigger forbi vores lille lex, der kan du faktisk finde svar på mange af de der små spørgsmål: http://www.dagligmail.dk/lex/default.asp
Bl.a. både momsfradrag vedrørende Storebælt og Øresund.
absolut ikke - lysende tak, og indlagt mellem firmafavoritterne så det er nemt at finde igen
vh
Jeg vil lige sige, at vi meget, meget, meget gerne vil høre om alt det I måtte have slået op i Lex'en og ikke kan finde. Planen er, hele tiden at fylde mere og mere på.