Jeg ved ikke om det er eftermiddags-trætheden der er slået til, eller om det bare er mig der er helt galt på den.
Jeg forstår ikke helt din idé angående betaling, men har forstået den sådanne:
Lad os antage at jeg køber et spil, så betaler jeg en lav pris for spillet fordi det kun er mig der skal bruge det, men hvad så hvis andre skal bruge det eller låne mit spil?
Lad os sige du har en webshop og du ønsker at afvikle en konkurrence.
Folk tiltager i konkurrencen ved at spille f.eks. enarmet tyvknægt og får at deltage i konkurrencen skal de indtaste deres email så du som ejer af webshop kan kontakte dem.
Den betaling vi ønsker er pr. unikke email. og ikke for spillet.
Vi har førhen solgt et spil for 5.000 - 10.000kr. afhængig af spillet.
er du med nu, eller er det mig der også har eftermiddags træthed :)
Folk tiltager i konkurrencen ved at spille f.eks. enarmet tyvknægt og får at deltage i konkurrencen skal de indtaste deres email så du som ejer af webshop kan kontakte dem.
Jeg mener ikke at den slags email adresser er ret meget værd. I mange affiliate netværk laves samme nummer blot med spørgeskemaer.
Folk har for det meste focus på konkurrencen og er tit ligeglad med dem der får deres email adresse bagefter - faktisk tænker de ikke over at den gives videre til andre.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Må sige er meget enig med Niels her, kvaliteten på de emails vil typisk være meget lav og en åbningsprocent på under 10%. Men har man 1 mio brugere, er 10% jo også værd at tage med ;-)
Ja, kvaliteten er sikkert lav, men det ved man jo godt når man køber spillet.
Jeg synes egentlig det virker som en meget god ide, jeg har ikke lige en masse penge at kaste efter et spil til min side om el-cigaretter, men det kunne bestemt være rigtig sjovt med et lille gimmick-spil som man jo så nærmest betalte løbende når folk brugte det.
Men jeg ved at hvis jeg skulle købe sådan et produkt så skulle der være mulighed for at sætte et maks på, sådan at når man f.eks. havde brugt for 2.000 kr. så lukkede spillet enten automatisk eller resten af deltagerne var gratis da jeg ikke tør risikere lige pludselig at skulle betale rigtig mange penge - især ikke når det er relativt simpelt at sætte et program til at tilmelde 10.000 falske e-mail adresser
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring