Jeg læste lige en artikel om bl.a. grooveshark på jp.dk
Det er jo samme princip som fx TDCplay - hvis jeg har forstået rigtigt?
Jeg synes dog ikke lyden er så imponerende - er der nogen der har en mening om det?
Nå men jeg vil gerne tilmelde mig en af disse tjenester - enten grooveshark.com mp3tunes eller hvad der ellers er. Gerne så jeg også kan høre det på mobilos :)
Nogen der kan anbefale den ene frem for den anden?
Er afhængig af Grooveshark - Og jeg syntes at lyden er helt OK. Men jeg syntes også last.fm´s radio funktion er smart, så den vælger musik ud fra ens smag.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Bruger du også deres mobile app? ER den noget værd?
Lige nu har datteren TDC-play, men det vil faktisk være billigere med grooveshark og så et 10timers abonnement fra fx. oister. Spørgsmålet er om det er brugervenligt nok til en 12årig pige?
Jeg har brugt Grooveshark, også på mobilen, og selv om deres Adobe Air-klient er fin, synes jeg deres mobiklient lader en del tilbage at ønske. Jeg er i stedet skiftet til WiMP, som jeg synes fungerer fremragende både på mobil og computer. Lydkvaliteten er fornuftig, interfacet er glimrende, playlists og favoritter fungerer perfekt og playlists kan gemmes til offline-brug, så man ikke er afhængig af en dataforbindelse altid.
WiMP koster 99 kr. pr. måned, og samme konto kan ikke være logget på med flere klienter samtidig - desværre. Jeg synes dog det er prisen værd.
Hvis man vil have sin samvittighed på det rene, bør man nok bruge WiMP eller TDC Play (Grooveshark er nemlig ikke heeelt lovlig i Danmark) - og her er det klart WiMP der vinder stort. Lækker app til computeren samt iPhonen, iPaden eller lignende :)
Jeg har selv brugt Grooveshark længe. Men der er en vis ustabilitet synes jeg, samtidig med en del af numrene slet ikke virker.
Derfor er jeg gået over til Wimp, koster 49,- pr. mnd. hvis man har 3 produkter hos Telenor i forvejen, eller 99,- hvis man ikke har.
Sammenligningen imellem TDC Play og Wimp, er helt hen i vejret. Wimp vinder på alle måder. Findes naturligvis også som iPhone App. Se anmeldelse her evt. http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=1903
Jeg har på intet tidspunkt fortrudt brugen af Wimp. Anbefaler det til alle, og har minimum skaffet Telenor 10 Wimp kunder. (Burde man ikke få provision?)
Hjemme har vi haft et zonos-system hvor specielt Rhapsody virkede vildt godt. Jeg har også hørt at Napster skulle have en god lydkvalitet. Desværre blev der for lidt tid siden sat en stopper for vores musik, da jeg ikke tror det er lovligt i DK (endnu). Men jeg går og krydser fingre for, at disse tjenester bliver lovlige.