Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webmaster Tools og placering på Google

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Den seneste tid har jeg arbejdet hårdt på, at få styr på det rod der er opstået, efter jeg har lavet om på min struktur på min webshop 2 gange. Jeg har siddet klistret til min Google Webmaster Tools, som på nuværende tidspunkt ser således ud:

Blev ikke fulgt - 12
HTTP - 268
Ikke fundet - 354
Ikke tilgængelig - 54
Identiske titeltags - 579

Talene er faldet ganske stille og roligt over de sidste 14 dage, men hvor længe går der før Google registrere, at alle de links nu virker, som de skal?

- Et lille tillægsspørgsmål: Hvis et produkt er udsolgt, er det så bedst og skrive at produktet er udsolgt, eller bør man sende brugeren videre til forsiden med en 301-redirect?

Tak på forhånd
- Mette

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Theilgaard:

Talene er faldet ganske stille og roligt over de sidste 14 dage, men hvor længe går der før Google registrere, at alle de links nu virker, som de skal?

Der går typisk et par uger. Google har lagt dette delay ind med vilje. Brug evt. dette værktøj til at tjekke at alle links nu også virker som de skal.

Mette Theilgaard:

- Et lille tillægsspørgsmål: Hvis et produkt er udsolgt, er det så bedst og skrive at produktet er udsolgt, eller bør man sende brugeren videre til forsiden med en 301-redirect?

Du bør ikke sende brugeren videre med en 301-redirect, fordi du herved fortæller søgemaskinerne, at indholdet på den pågældende side permanent er flyttet til forsiden, hvilket kan resultere i at du mister eventuel trafik fra søgemaskinerne. (hvis det vel og mærke er et produkt du får hjem igen - hvis det ikke er et produkt du får hjem igen, bør du nok fjerne produktet fra siden!). Det kan desuden virke underligt for brugerne at blive sendt til forsiden, når man klikker på et produkt.

Giv i stedet brugeren mulighed for selv at klikke sig hen til forsiden, eller endnu bedre prøv at sælg et lignende produkt. Alternativt; lav en service så brugeren kan få bedsked via mail, når varen kommer på lager.

/JG

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jesper.

Cool værktøj - Det er allerede taget i brug, og der er kun et enkelt link der ikke virkede, resten var OK.

Jeg vil prøve og sammenstrikke en funktion der kan finde lign. produkter.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Brug evt. dette værktøj til at tjekke at alle links nu også virker som de skal.

Lækkert værktøj - tak for tippet:)

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

 Der går typisk et par uger. Google har lagt dette delay ind med vilje. Brug evt. dette værktøj til at tjekke at alle links nu også virker som de skal.

Den er jeg så ikke helt enig med dig i.

Her for 4 dage siden, opdagede jeg at jeg havde en masse Ikke fundet sider på min personlige blog - omkring 800 styks. Jeg fandt problemet og løste det. - Dagen efter var det tal nede på under 100. 

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Storm:

Den er jeg så ikke helt enig med dig i.

Her for 4 dage siden, opdagede jeg at jeg havde en masse Ikke fundet sider på min personlige blog - omkring 800 styks. Jeg fandt problemet og løste det. - Dagen efter var det tal nede på under 100. 

De bedste hilsner

Frederik

Det er aldrig til at sige hvor hurtigt det går og hvor hurtigt det ikke går. Jeg har oplevet alt fra nogle minutter til måneder, før Google havde fundet ud af at sider var flyttet eller hele websites var flyttet. det går typisk lidt hurtigere med sider som slet ikke er blevet indekseret endnu. Ud over det glemmer mange sikkert at registrere hvornår Google rent faktisk var forbi den enkelte side, da der der også sagtens kan gå 14+ dage før en crawlet side vises i indekset.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)