Du kan finde en liste over danske affiliatenetværk, hvor du kan få lavet aftaler, hvor du kun betaler kommission hver gang der laves et salg i din webshop.
Uden selv at have oprettet et affiliateprogram, vil jeg mene, at et godt sted at starte er hos Ken Schultz og Partner-ads. Det sker under rimelige vilkår, systemet bag er (såvidt jeg ved som affiliate hos Partner-ads) ikke over-kompliceret og Ken er rigtig god til at svare hurtigt og præcist på spørgsmål og er også rigtig god til at tage imod konstruktiv feedback.
Når det er sagt, er der intet der forhindrer dig, at have et partnerprogram/affilaiteprogram hos flere affiliatenetværk samtidigt, så tag også fat i de andre affiliatenetværk og se om de kan tilbyde dig nogle andre/flere fordele og ikke mindst et netværk til andre affiliates end blot dem der findes hos Partner-ads. Jeg er fx. tilmeldt - igen som affiliate (altså den der viser annoncer fra annoncører) - hos 5-6 forskellige netværk.
Uden selv at have oprettet et affiliateprogram, vil jeg mene, at et godt sted at starte er hos Ken Schultz og Partner-ads. Det sker under rimelige vilkår, systemet bag er (såvidt jeg ved som affiliate hos Partner-ads) ikke over-kompliceret og Ken er rigtig god til at svare hurtigt og præcist på spørgsmål og er også rigtig god til at tage imod konstruktiv feedback.
Det er jeg rigtig glad for at hører. Tak for det gode råd! :)
Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk
Jeg ville også starte hos Partner-ads, der kommer du hurtigt og billigt igang og der er god hjælp at hente. Efterfølgende kan du supplere med flere netværk, når det hele er testet af. Der er dog ingen grund til at være på alle netværk, da affiliates typisk er tilmeldt flere steder. Tradedoubler, Adservice, Euroads og Partner-ads, så tror jeg du har adgang til 95% af de danske affiliates.
Lige et generelt spørgsmål til de mange kyndige på affiliateområdet.
Lige et tænkt eksempel:
En webshop er tilmeldt flere forskellige affiliate netværk, der hver har en cookieperiode på f.eks. 30 dage.
En bruger, klikker på flere forskellige bannere fra forskellige udbyder uden at købe noget men ender dog efter lidt overvejelse, at købe et produkt efter at have set et banner fra affiliate netværk 1.
Da brugeren har en cookie fra flere netværk vil der så ikke blive opkrævet dobbelt betaling og hvis dette er tilfældet, hvordan undgår man så dette?
Lige et generelt spørgsmål til de mange kyndige på affiliateområdet.
Lige et tænkt eksempel:
En webshop er tilmeldt flere forskellige affiliate netværk, der hver har en cookieperiode på f.eks. 30 dage.
En bruger, klikker på flere forskellige bannere fra forskellige udbyder uden at købe noget men ender dog efter lidt overvejelse, at købe et produkt efter at have set et banner fra affiliate netværk 1.
Da brugeren har en cookie fra flere netværk vil der så ikke blive opkrævet dobbelt betaling og hvis dette er tilfældet, hvordan undgår man så dette?
Bare en tanke... :-)
/Ian
Hej Ian
Det kan du sikre dig imod ved at benytte tredieparts tracking som f.eks. via Tracead, da de styrer hvilket netværk salget bliver bogført hos og derfor undgås dobbelt bogføring. Det koster dog penge at benytte sådan ekstra tracking.
Du kan også styre det selv ved at sætte en cookie i din butik. Cookien indeholder en id for det netværk, der har leveret sidste klik (og overskrives ved hvert nyt klik fra et netværk). Denne cookie læser du så på din shops kvitteringsside og bruger til at styre hvilken trackingkode der skal aktiveres (og dermed i hvilket netværk salget skal bogføres).