Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser - Dropshipping - Hvordan får jeg bekræftet at betingelserne er gode nok?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har startet min egen webshop, hvor jeg gør brug af konceptet Dropshipping.

Jeg har ikke lanceret shoppen endnu, da jeg lige skal have nogle ting på plads først. Jeg har taget handelsbetingelserne fra min leverandørs side og Copy/pastet dem ind i min egen. Jeg har læst dem igennem og skiftet hans domæne ud med mit og tilføjet en returadresse. Men jeg synes stadig, der er visse stedet i betingelser, der virker uprofessionelle og er dårligt formuleret. Jeg vil helst undgå at kunderne bliver i tvivl eller mistet tillid til min side, hvis mine betingelser ikke spiller helt.
Jeg håbede derfor, I kunne hjælpe mig med at kigge dem igennem, fortælle mig hvad jeg skal kigge efter og/eller fortælle hvad der er et must at have med i betingelserne, når jeg gør brug af Dropshipping.

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Handelsbetingelser:
Nedenstående salgs-og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra [mit domæne]. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og [mit domæne].

Dokumentation og vejledning

Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra [mit domæne]. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side bør du kontakte os via e-mail                      support@[mit domæne].dk.

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra [mit domæne] anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Danmark, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og [mit domæne].

Hvis vi modtager din bestilling inden kl. 12.00, og varene er på lager, ekspederes og sendes de samme dag. Levering på købers adresse i Danmark, vil derfor normalt ske dagen efter en sådan bestilling. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges i spidsbelastningsperioder.

Risikoen for varerne

Risikoen for varer bestilt i vor netbutik overgår til køber når levering er sket. Er varen blevet beskadiget eller forringet efter at du (køber) har fået den i hænde, bevarer du din fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra din side.

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra [mit domæne], skal påberåbes straks ved modtagelse af produktet og senest inden 8 dage efter, at du har modtaget varen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du straks rette henvendelse til [mit domæne].

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, [mit domæne] har stillet dig i udsigt. Vi vil så vurdere varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for [mit domæne].

Fortrydelsesret

[mit domæne] yder 14 dagers fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde (i originalemballage), som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen på den angivne adresse:
[Min leverandørs returadresse]

Oplysningspligt før aftale

Aftaler (købsordrer) kan indgåes på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år i henhold til bogføringsloven.

Pris og betaling

I [mit domæne] webshop har du mulighed for at betale med Kreditkort (dankort, VISA/dankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron og JCB). Alle priser er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.

Gældende i Danmark: Ved betaling med Kreditkort leverer vi hjem til din adresse for Kr. 75,00.

Gældende til Grønland og Færøerne: Ved betaling med Kreditkort betaler du kun gældende posttakster pr. samlet bestilling. Varen bliver sendt med Post Danmark"Carry On"(Fly). Varer, der ønskes sendt udenfor Danmark sker altid mod forudbetaling.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:56
Du har spurgt din leverandør om det er ok at du har brugt dem?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 19:36

Ja selvfølgelig. Da kunderne i princippet handler hos ham, er det de samme betingelser der gælder. Stort set.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:42
Kunderne handler på din side og betaler dig så ergo handler de hos dig. Om du får sendt varerne fra en anden er underordnet da det altid vil være dig der skal håndtere klager og returordre :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 20:16

Enig. Men der er mit spørgsmål så. Er de linket handelsbetingelser fine? Når de bare er kopieret fra min leverandørs. Hvad jeg kan se, skal jeg kun ændre navn og returadresse.(?)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:03

Hej Niels

Det lyder til at du har styr på begrebet dropshipping.

Vi vil gerne sælge vores varer via dropshipping til webshops. Hvis en privat kunde så fortryder sit køb indenfor 14 dage og ønsker at levere tilbage - hvem står så med varen? Er det webshoppen eller os? Webshoppen har jo allerede afregnet med os men på den anden side har de normalt ikke vores varer liggende.

Er der faste regler for dropshipping eller aftaler man individuelt? '

Håber du vil give dig tid til at svare.

Dbh JbrVest, KiddyPlanet.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:32

Jbrvest:

Hej Niels

Det lyder til at du har styr på begrebet dropshipping.

Man lærer jo lidt når man bevæger sig rundt herinde :)

Jbrvest:
Vi vil gerne sælge vores varer via dropshipping til webshops. Hvis en privat kunde så fortryder sit køb indenfor 14 dage og ønsker at levere tilbage - hvem står så med varen?

Hvis en kunde fortryder sit køb inden for 14 dage så er det ham der har solgt varen til kunden - dvs. webshoppen der skal betale kunden tilbage. Han skal så have en aftale med jer om at kunne returnere varen udover de 14 dage.

Jbrvest:
Er der faste regler for dropshipping eller aftaler man individuelt?

Dropshipping er en B2B aftale mellem jer og webshoppen (eller hvem det er). I kan aftale alt muligt mellem himmel og jord. I er blot leverandører til en sælger der er ansvarlig overfor kunden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)