Kære Aminoer Jeg har startet min egen webshop, hvor jeg gør brug af konceptet Dropshipping. Jeg har ikke lanceret shoppen endnu, da jeg lige skal have nogle ting på plads først. Jeg har taget handelsbetingelserne fra min leverandørs side og Copy/pastet dem ind i min egen. Jeg har læst dem igennem og skiftet hans domæne ud med mit og tilføjet en returadresse. Men jeg synes stadig, der er visse stedet i betingelser, der virker uprofessionelle og er dårligt formuleret. Jeg vil helst undgå at kunderne bliver i tvivl eller mistet tillid til min side, hvis mine betingelser ikke spiller helt. Jeg glæder mig til at høre fra jer!
|
Handelsbetingelser - Dropshipping - Hvordan får jeg bekræftet at betingelserne er gode nok?
- 1
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Ja selvfølgelig. Da kunderne i princippet handler hos ham, er det de samme betingelser der gælder. Stort set. |
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Enig. Men der er mit spørgsmål så. Er de linket handelsbetingelser fine? Når de bare er kopieret fra min leverandørs. Hvad jeg kan se, skal jeg kun ændre navn og returadresse.(?) |
Hej Niels Det lyder til at du har styr på begrebet dropshipping. Vi vil gerne sælge vores varer via dropshipping til webshops. Hvis en privat kunde så fortryder sit køb indenfor 14 dage og ønsker at levere tilbage - hvem står så med varen? Er det webshoppen eller os? Webshoppen har jo allerede afregnet med os men på den anden side har de normalt ikke vores varer liggende. Er der faste regler for dropshipping eller aftaler man individuelt? ' Håber du vil give dig tid til at svare. Dbh JbrVest, KiddyPlanet.dk |
Man lærer jo lidt når man bevæger sig rundt herinde :)
Hvis en kunde fortryder sit køb inden for 14 dage så er det ham der har solgt varen til kunden - dvs. webshoppen der skal betale kunden tilbage. Han skal så have en aftale med jer om at kunne returnere varen udover de 14 dage.
Dropshipping er en B2B aftale mellem jer og webshoppen (eller hvem det er). I kan aftale alt muligt mellem himmel og jord. I er blot leverandører til en sælger der er ansvarlig overfor kunden. |