Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords Lav søgevolumen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har end del Adwords kampagner, som er målrettet efter sprog, Dansk, Svensk, Tysk og Engelsk.

Mit produkt, typeprøvning af skorstene, er en niche, og derfor vil der måske gå måneder imellem at nogen søger på "typeprøvning skorsten" selvom det jo er et uhyre interessant emne :-). Dette gør at Adwords deaktiverer søgeordene da pga. lav søgevolumen.

Jeg har mange søgeords kombinationer, på engelsk over 6000, men det hjælper jo ikke når de er deaktiveret pga lav søgevolumen.

Kan jeg måske sætte en makro til at søge på alle ordene jævnligt?

Er der andre gode forslag?

Jeg har ikke fået gjort ret meget ud af SEO på hjemmesiden da det virker uoverskueligt med så mange ord.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 14:39

dine søgeord bliver ikke fysisk deaktiverede.

Så snart der er en der søger på ordet, vil dine annoncer blive vist. såfremt de er godkendt.

Ovenstående er googles måde at sige: find dig nogle andre søgeord.

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:53

seOrdbogen:
Ovenstående er googles måde at sige: find dig nogle andre søgeord.

Eller måske siger Google "Du har fundet et rigtigt godt søgeord. Det er ikke så tit, at der søges efter det, men når der søges efter det, så er konkurrencen om søgeordet ofte lav og konverteringen tilsvarende høj"?

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej Troels, det er ikke det Google prøver at sige.

Google prøver at sige: find flere mere brede søgeord, således at du bruger flere penge.

Det du nævner er det som os Adwords eksperter kan regne os frem til :) eller alle andre som ikke hedder Google :) 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 21. May 08
Skrevet kl. 15:24

Der skal være flere som søger på ordet før annoncen bliver vist, og jeg har brug for at annoncen bliver vist ved bare een søgning(da der er så få der søger på det).

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:01

seOrdbogen:

Nej Troels, det er ikke det Google prøver at sige.

Google prøver at sige: find flere mere brede søgeord, således at du bruger flere penge.

Det du nævner er det som os Adwords eksperter kan regne os frem til :) eller alle andre som ikke hedder Google :) 

Korrekt.. Søgeord med lav søgevolumen vil oftest ikke udløse nogle annoncer før der begynder at komme ekstra søgninger på søgeordet. 

Prøv at fjerne et eller to af ordene fra søgetermet og se om det ikke hjælper. 

Du kan også prøve at sætte søgeordet i broad match, hvis du har valgt nogle af de andre søgeordstyper. 

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 21. May 08
Skrevet kl. 17:09

Andreas Lolk:
Du kan også prøve at sætte søgeordet i broad match, hvis du har valgt nogle af de andre søgeordstyper. 

Da jeg startede med Adwords for 2-3 år siden, blev min annonce vist hvis bare et af ordene matchede. Men desværre var det for bredt, så der var for mange(uvedkommende) klik, og jeg fik nogle ret store regninger inden jeg fik det stoppet.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:36

Det er en balancegang imellem at være for specific og at være for bred. 

Det kan tage lang tid at finde den helt rigtige opskrift, men især det nye Broad Match Modifier format har vist sig at være meget nyttigt til sådanne situationer. 

Ellers er en omgang negative søgeord efter uge efter uge heller ikke til at kimse ad. 

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 22:22

Andreas Lolk:
Det er en balancegang imellem at være for specific og at være for bred. 

ja både og :) haha

Vil nu sige at Adwords i 90% af alle tilfælde handler om at være specifik, da det er CPC baseret - Det handler altså om at få noget ud af de klik du betaler for, og ikke dem du ikke betaler for :)

Men i nogle firmaers tilfælde er volumen et kvalitets parameter - og det kan jeg godt forstå, fordi et hosting firma med 50.000 domæne registrereringer, kan ikke mærke 10 ekstra! men det kan godt mærke 1.000 ekstra.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

I situationer hvor man sælger en service eller et produkt, der ikke er særlig mange som søger efter, kan det være en god taktik at bruge søgeord med broad match og modificeret broad match. Her er det bare vigtigt at huske på, at du løbende skal udbygge din negativliste, for at have mere styring med søgeordene og samtidig frasortere de irrelevante visninger og klik.

Ved at bruge broad match får du også en super mulighed for at opdage nye relevante søgeord, som kan vise sig at konverter godt.

Modificeret broad match er en god måde at styre sine brede søgeord, hvor man med + kan fortælle Google, at ordet eller en relevant variation af ordet skal indgå i søgeforspørgslen for at den viser annoncen. Her er et fint overblik over de forskellige grader af modificeret broad match.

I den situation er det endnu vigtigere at have toprelevante annoncetekster, der meget præcist beskriver din service/produkt, så brugerne ikke er i tvivl om, hvad de kan forvente at finde på landingsiden. Så undgår du til en hvis udstrækning, at folk klikke sig ind, medmindre de virkelig leder efter en typeprøvning af skorsten.

Helt generelt, synes jeg dog, at Google er blevet meget bedre til at give mere relevante visninger ved brede søgeord end de var for blit et par år siden.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)