Tak for dit svar - men ja, du har ret. Behøves ikke være en ny idé.
Min idé, som jeg er ved at udvikle, om der er mulighed for den, er også et koncept som allerede eksistere, bare i et større omfang. Altså bedre - efter min mening!
Det er bare hvordan man lige skal udnytte muligheden - skabe et brand, saa folk vaelger dit produkt/din ydelse frem for markedslederen.
Er dog kommet paa en idé; tage et produkt der allerede er paa hylderne men markedsfoere det til en anden maalgruppe end den primaere! Men jeg er loebet ind i et problem: LEVERANDOER.
Findes der en portal / hjemmeside hvor man kan slaa producenter op efter branche? (Kender Alibaba, men det virker efter min overbevisning til at man nemt kan blive snydt).
Jeg vil generelt anbefale, at hvis du søger viden og inspiration om forskellige brancher, så læs de startguider der er gratis til rådighed for iværksættere. Derigennem får du et indblik i, hvad der kræves og hvilke overvejelser, du bør gøre dig forinden. Det giver både lidt branche-kendskab og får dig til at overveje branchens mindset. Når du nu overvejer webshop-området, så prøv eksempelvis at starte her...
Bedste hilsner fra Jonathan Løw Team-Leader hos Kaospiloterne.
# Lasse Andersen: B2B Index? Noget du kan beskrive naermere hvad du mener? :-) Kender begge begreber, men lidt uddybelse?
# Jonathan Loew: Tak for det - jeg har laest hele afsnittet omkring "start virksomhed" paa startvaekst.dk, og netop nu er jeg ogsaa blevet faerdig med "webshop".
Er lidt inde i branchen, da det er en del af min hobby. Men har du et forslag til hvordan man kan faa bedre branche indsigt?
Det kommer lidt an på, hvad du mener med bedre branche-indsigt. Hvilke ting er du konkret på jagt efter eller i tvivl om? Jeg vil foreslå dig at få skrevet ned hvilke områder, du føler dig henholdsvis stærk og svag indenfor. Skal du f.eks. bruge sparring om markedsføring, kan du besøge denne side. Men det afhænger helt af dit behov!
Bedste hilsner fra Jonathan Løw Team-Leader hos Kaospiloterne.