Hej Aminoer, jeg er kommet på en ny ide til hvordan vi kunne skaffe flere kunder til min fars butik, og vil gerne hører jeres mening. Der er snakke om et pizzeria i århus, som min far ejer, startede og har haft i snart 20 år, altså er det et af de som folk kender godt. Men vi syntes det kunne være sjovt, at komme med nogle nye muligheder for at skaffe nye kunder, så... vi ville tilbyde vores nuværende kunder at modtage en flyer med et referance nummer. Derpå skulle der så være tre kuponer som de kunne dele ud til deres bekendte, når de så kommer med kuponerne får de noget rabat på deres første køb, og når så de 3 kuponer er indløst vil den kunde der gav dem få en gratis stor pizza, som tak for hjælpen alle får noget ud af det og vi får ny kunder.. hvad synes i? :)
Det er en fin ide. Jeg har haft succes med en lignende metode. Dog B2B og med et helt andet produkt. Jeg skal ikke kunne sige om det vil fungere med fast food, men det koster jo forsvindende lidt at teste af, så kom bare i sving.
Du skal bare være bevidst om at hvis 4 drenge så vil købe en pizza hver, så køber tre af dem en (med rabat) og den sidste en gratis. Det er måske lidt meget at tabe. Men du får selvfølgelig et salg på 3 pizzaer ;)
Ville uanset hvad nok lige regne lidt på det.. så i ikke lider noget større tab.