Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af ydelse salg til USA

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg skal til at udarbejdet en faktura, som skal sendes til et firma i USA.

Betalingen er for serviceydelser (IT), i form af programmering af internetsider.

Her er så mine spørgsmål vedrørende dette:

1) Skal fakturaen simpelthen ligne en almindelig dansk faktura, hvor der står 0,- udenfor moms? ...Eller skal momslinjen fjernes helt? Regner med at det uanset ingen moms er, så jeg ikke skal forholde mig til "Reverse charge"?

2) Skal beløbet skrives i dkk eller usd?

3) Skal det amerikanske firmas virksomhedsnummer være påført fakturaen?

Håber nogen har tid og mulighed for at svare på mine spørgsmål.

(Undskyld eventuelle stavefejl, da jeg er nordmand og min stavetjek p.t. ikke vil samarbejde! ;)

Marianne

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne,

1. Ja, du skriver bare VAT (oversæt gerne hele din faktura til engelsk) i stedet for moms, og angiver 0 DKK i feltet.

Ja, du skal også forholde dig til reverse charge, og skal sikre dig, at modtageren af fakturaen er momsregistreret i USA.

2. Det bør angives i DKK, når du fører dit regnskab i DKK, men du må også gerne skrive beløbet i USD, men skal så angive en omregningskurs, så det kan omregnes til DKK, eller du kan skrive begge beløb.

3. Ja

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Svaret er ikke korrekt.

Reverse charge gælder kun EU-erhvervelser. Så reverse charge skal du ikke tage stilling til.

Det er en elektronisk ydelse, hvor der skal ses på udnyttelsesstedet.

Du skal ikke påføre kundens momsnr., idet det ikke er noget krav, at han er momsregistreret.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ok, så ingen reverse charge, eller momsnummer på amerikansk virksomhed.

Jeg er noget usikker på udnyttelsessted, da det jo er et website. Det får nok mest besøgende fra USA, da det er på engelsk, og bliver markedsført overfor amerikanere. Har du et bud på hvordan jeg forholder mig til det?

Mvh

Marianne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..ingen reserve charge eller momsnummer.

Jamen intet...såfremt det er amerikanere,

 

MvH

Peter

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Peter har ret.

Jeg ved ikke rigtig hvor mit hoved var, da jeg svarede. Reverse charge er selvfølgelig kun ved handel i Europa. Jeg undskylder forvirringen!

Når du sælger ud af EU skal du ikke tillægge moms på fakturaen, lige gyldigt om du sælger til private eller virksomheder.

Hvis ydelsen leveres her i landet på et dansk website (dog med engelsk tekst), så skal du dog tillægge moms - også selvom køberen er registreret i Amerika.

 

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, så er det jo lige til!

Tak for svar begge to.

Mvh. Marianne

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det er en gammel tråd. men er nu relevant for mig.

Bare for at få det skåret ud i pap, Faktura til USA:Skal moms linien fjernes eller skal der stå: Moms 0 kr. (det er selvfølgelig en momsfri ydelse). 

Har lige diskuteret med en kammerat, og han mener at man slet ikke må nævne ordet moms, når der nu ikke er moms på. Jeg synes selv det lyder lidt søgt. 

Vh Finn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)