Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto vs. forsendelsesgebyr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har læst og læst i forummet ang. moms på porto, seperat bogføring etc.

Jeg ville høre om dette tænkte eksempel ville holde i virkeligheden:

Istedet for at fakturere kunden porto, og derved oprette seperat konto til dette i mit bogholderi, må jeg så sige til kunderne at der er gratis fragt, men der bliver lagt et forsendelsesgebyr oven i hatten istedet, og derved undgå at skulle have en seperat portokonto ifm. bogholderiet?

Håber i forstår spørgsmålet..

VH Jannik

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 16:05

Hej,

For at sælge fragten momsfri kræver det at du leverer med Post Danmark B2C og du blot laver et porto udlæg for kunden dvs denne skal fremgå at kundens faktura, gør du ikke det er det ikke et udlæg du har lavet og du skal derfor betale momsen af hele salget.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 19. Oct 10
Skrevet kl. 16:40

Okay, så der er ingen vej uden om en ekstra bogføringskonto, da det reelt er et udlæg jeg laver. Hvordan forholder det sig med B2B?

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:28

ved Postdanmarks B2B leveringer er prisen ikke moms fritaget, så her er det lige meget.

Tilmeldt 19. Oct 10
Skrevet kl. 17:36

Tak for svarene.. Big Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:41

Aksel26:

Jeg ville høre om dette tænkte eksempel ville holde i virkeligheden:

Istedet for at fakturere kunden porto, og derved oprette seperat konto til dette i mit bogholderi, må jeg så sige til kunderne at der er gratis fragt, men der bliver lagt et forsendelsesgebyr oven i hatten istedet, og derved undgå at skulle have en seperat portokonto ifm. bogholderiet?

Nej, det holder desværre ikke i virkeligheden. Du skal i så tilfælde pålægge moms på dit forsendelsesgebyr.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:43

Martin René Mortensen:

ved Postdanmarks B2B leveringer er prisen ikke moms fritaget, så her er det lige meget.

Jo, man kan da stadig anvende reglerne om portoudlæg overfor momsregistrerede kunder, men logikken i transaktionen forsvinder, da disse kunder jo alligevel kan trække momsen fra.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:46

Martin E. Jensen:

Martin René Mortensen:

Jo, man kan da stadig anvende reglerne om portoudlæg overfor momsregistrerede kunder, men logikken i transaktionen forsvinder, da disse kunder jo alligevel kan trække momsen fra.

Det er selvfølgelig rigtig, men nu har jeg svært ved at tro det kan betale sig at benytte en momsfritaget B2C portolabel kontra en B2B label, med de priser der er på privat pakker.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:55

Martin René Mortensen:

Det er selvfølgelig rigtig, men nu har jeg svært ved at tro det kan betale sig at benytte en momsfritaget B2C portolabel kontra en B2B label, med de priser der er på privat pakker.

Korrekt Yes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)