Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lenovo computer - ikke verdens letteste valg...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens

Jeg er på udgik efter en ny bærbar og er efterhånden kommet frem til, at det skal være en Lenovo. Jeg har ikke selv erfaringer med mærket, men har læst mig til på de diverse sider (bl.a. her på Amino) at mange folk har positive ting at berette om mærket.

Jeg sidder rigtig mange timer dagligt ved min computer, så det er meget vigtigt for mig, at den er "god". Jeg vil ikke sige at jeg decideret arbejder med virkelig krævende ting på maskinen, men alligevel er jeg interesseret i en rigtig hurtig computer. 

Jeg har altid en masse vinduer åbne på en gang, afspiller HD-film, osv.. osv... Prisen spiller derfor som sådan ikke en gigantisk rolle, da jeg er interesseret i en rigtig god computer. Nu lyder det måske som om jeg er noget så rig, men dette er bestemt ikke tilfældet - jeg vil bare gerne have noget rigtig godt udstyr, når jeg sidder der så mange timer hver evig eneste dag.

Jeg tænker helt klart jeg skal vælge en Lenovo Thinkpad, da den udelukkende skal bruges til arbejde/studie, altså ikke underholdning(spil).

Synes dog det er svært at finde lige den rigtige model på Lenovos egen hjemmeside: http://shop.lenovo.com/dkind/dk/en/learn/products/laptops/thinkpad/

De har et rigtigt stort udvalg bare af forskellige Thinkpad serier og derudover er der så videre flere forskellige modeller i hver serie.

Jeg håber dermed med dette indlæg, at du kan hjælpe mig til at komme lidt tættere på den "rigtige" model.

/På forhånd tak for hjælpen :-)

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:17

Hej

Det er svært at vælge lige præcis den rigtig computer til dig for os da det er meget forskelligt hvad den skal bruges til og hvordan man bruger den.

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 15:44

Når jeg anbefaler Lenovo er det deres ThinkPad-serie. Det afgrænser valgmulighederne lidt :-)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 17:02

Der er mange fine maskiner i ThinkPad-serien. Lige gyldigt hvad du vælger, ville jeg dog prioritere at udskifte harddisken med en SSD. Jeg ville gå efter en maskine med i5 porcessor, i7 hvis du har råd til det, og så helst én ram-blok på 4b. Så kan du altid opgradere hvis det bliver nødvendigt.

SSD'en gør virkelig en forskel ift. boot-tid, programstart, filoperationer og i nogen grad også batterilevetid, så det er helt klart at anbefale! Hvis du har brug for meget plads til f.eks. billeder, film og musik, så køb f.eks. en WD passport disk på 750 gb til det.. :-)

Jeg har selv en X200 som jeg er rigtig glad for, men det kommer meget an på hvor vigtig størrelse og vægt er for dig.. Hvis du kan leve med at det er en 14-15" og at den vejer 2,5-3 kg frem for 1,8 kg, så findes der mange modeller hvor du får mere hardware for pengene.

Håber det hjalp dig på vej.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 09:20

Hej Michael

Tak for et meget velskrevet svar :)

Jeg har godt læst mig til, at man i hvert fald skal have en i3 processer - så det bliver nok enten i5 eller i7, som du også angiver - jeg synes bare det er svært at se facts for de forskellige modeller på deres hjemmeside, eller er det bare mig?

Jeg kan sagtens finde hver model, men jeg har svært ved at finde tørre runde tal om hver enkelt model.

Det lyder meget spændende med SSD'en, selvom jeg intet forstand har på dette - men jeg er meget interesseret i en optimering af eksempelvis boot-tid, programstart, filoperationer og i nogen grad også batterilevetid, som du klargør det.

Billeder, film og musik har jeg ikke behov for at have plads til, det benytter jeg eksterne harddiske til.

Jeg er interesseret i en ca. 15" tommer skærm og naturligvis må den også meget gerne være lidt handy, dog sætter jeg klart indholdet i maskinen langt over vægten!

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 09:41

Jeg købte for små 6 måneder siden en Lenovo ThinkPak Edge M370 og den har jeg været ovenud tilfreds med.

Den kan trække de fleste programmer og mange af dem samtidigt samt den er udstyret med et OK grafikkort, så man også kan spille lidt online games når man lyster :)

Kristian Ole Rørbye

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 14:56

Jeg vil gerne hjælpe dig med dit valg, hvis du ønsker lidt mere vejledning?

Jeg synes du skal se bort fra de underholdnings værdier du ønsker, da stort set alle computere af en hvis størrelse kan afspille film mm. og i stedet se på de andre ting din computer skal kunne.

- Størrelse og type af harddisk (antal gb du SKAL bruge og min. 7200rpm eller SSD).
- Skal du arbejde med lidt tunge ting kan det være en fordel med et 64bit system, vil du gerne have mere end 3gb ram skal det være 64bit. Her tænker jeg windows skal være 64bit.
- Har du brug for et CD-rom drev eller skal det bare være et ekstren?

Du har valgt skærm størrelse, så det er vel reelt ikke mange modeller tilbage?

Hvilken model siger din intuition dig? ud fra de krav?

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:28

MichaelValentin har ret i hvad han skriver.
Og så syntes jeg du skal kigge efter de ting i deres T400 eller T500 serie.
Jeg sidder med en T410 til daglig og det har jeg ikke fortrudt.
Hvis du evt. skal sidde på et kontor hvor du har mulighed for en større skærm bør du kigge på en dock med mus, tastatur og skærm til.
Det kan mærkes hvis man sidder mange timer foran computeren. :-) 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 16:01

Har en Lenovo SL500 den var jeg rigtig glad for. :)

http://www.dba.dk/lenovo-sl500-2-ghz-2-gb-ram/id-76779743/

Prisen kan forhandles, andre er også meget velkommen. :)

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)