Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kraftigt udsving i vores konverteringsprocent

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder her og undres?

Vi har siden den 4-8-2011 kun haft en konverteringsprocent på ca 1,8% normalt er den over 3,4 %. Og dette er meget stabilt selvfølgelig er der dage hvor den er lavere omvendt er der også dage hvor vi er over… Dog har vi de seneste 12 dage lagt meget langt nede?

Vi har intet ændret og vores besøg har stadig den samme volumen som normalt, dog lidt højere end de sidste 40 dage, sandsynligvis fordi folk er kommet hjem fra ferie o.l.

Der hvor jeg ud med bart kan se en ændring, er hvor mange der ligger noget i kurven og fortsætter til indtastningen af kundeoplysningerne her har vi et fald på ca. 20% så min første tanke er der har været en browseropdatering eller lign som driller vores system.

En anden mulighed er at den seneste tids uro på finansmarkedet har smittet af på købelysten? I så fald er der andre som har oplevet et så markant fald i konverteringsprocenten den 4-8-2011?

Dog taler først nævnte lidt imod denne teori da vores besøgende ligger produkter i kurven.

Håber der er en kvik Amino som kan løse mit mysterium eller kan fortælle om i kan se nogle fatale fejl som gør at frafaldet er steget? (som sagt har vi ikke ændret noget teknisk eller design på siden, så det er en ekstern ændring jeg evt. er på udkig efter)

Mvh

Martin René Mortensen

www.skiftselv.dk

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 09:43

Det har været ferietid, og så er alt anderledes åbenbart. Jeg kan også se det på min shop, men der er dog markant fremgang igen.

Du kan også prøve at gøre din kurv mere synlig. Den har nu en standard grå farve, der falder i et med alt andet.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 09:54

Kent Medom:
Det har været ferietid, og så er alt anderledes åbenbart. Jeg kan også se det på min shop, men der er dog markant fremgang igen.

Hej det er jeg helt klar over, vores besøgstal er også steget, det er dog faldet i konverteringen jeg undres over, sammenlignet med sidste og forrige år er dette udsving ikke noget vi normalt oplever.

Kent Medom:
Du kan også prøve at gøre din kurv mere synlig. Den har nu en standard grå farve, der falder i et med alt andet.

tak for tippet, vores shop trænger generelt til en design opdatering så kurven er også noget vi skal have kigget på, men vi har som sagt ikke lavet nogle ændringer som kan forklare at frafaldet er steget  så drastisk. 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 10:03

Folk holder jo også mere på pengene nu, end som aldrig før. Måske lige hvidevarer er noget af der man udskyder, hvis ikke det er livsnødvendigt. Hvor man før måske godt kunne finde på at købe en ny vaskemaskine der brugte knap så meget strøm, så har man nu nok en tendens til at vente, til den gamle ikke virker mere.

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:21

Hej Martin,

Havde ikke set din shop tidligere, men vil lige komme med noget feedback, som måske har noget med dit problem at gøre.

Når jeg holder musen hen over de forskellige kategorier, så bliver menuen kun på skærmen i nogle sekunder, før den lukker igen... Dette er med IE9. Ved godt man bare kan klikke på kategorien for at komme på en ny side med alle underprodukterne. Men syntes bare det andet er irreterende.

Håber det kan bruges...

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 10:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Når jeg se på den gennemsnitlige konverteringsprocent så er den ikke faldet sidste 14 dage. Den har faktisk været stigende i takt med den øgede trafik (nu hvor ferien er slut) og pga. det er start på en mdr.

Dette på baggrund af mange danske webshops.

Så umiddelbart ligger problemet måske på din shop! Har ikke set din shop igennem, men lyder som om, at din Analytics allerede har givet dig en idé om hvad det kan være.

Sig til, hvis jeg skal tage et kig på din Analytics en dag UB. Blot send en PM.

Johannes 

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 12:14

Johannes Helleland:

Hej Martin.

Når jeg se på den gennemsnitlige konverteringsprocent så er den ikke faldet sidste 14 dage. Den har faktisk været stigende i takt med den øgede trafik (nu hvor ferien er slut) og pga. det er start på en mdr.

Dette på baggrund af mange danske webshops.

Så umiddelbart ligger problemet måske på din shop! Har ikke set din shop igennem, men lyder som om, at din Analytics allerede har givet dig en idé om hvad det kan være.

Sig til, hvis jeg skal tage et kig på din Analytics en dag UB. Blot send en PM.

Johannes 

Tak for tilbuddet 5 * her fra er givet :) dog "tør" jeg ikke åbne op for min konto da du reelt ville kunne bruge de data der ligger på kontoen til at hjælpe en af mine kollegaer (ved god det sikkert er paranoia)

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 12:27

Martin René Mortensen:
Tak for tilbuddet 5 * her fra er givet :) dog "tør" jeg ikke åbne op for min konto da du reelt ville kunne bruge de data der ligger på kontoen til at hjælpe en af mine kollegaer (ved god det sikkert er paranoia)

Det er helt ok:)

Har dog ingen kunder inden for din branche, så blot sig til hvis du ændre mening!

Johannes

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:54

Er dine data statistisk signifikante?

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 14:42

Jakob Jensen:

Er dine data statistisk signifikante?

Ja vi har trafik nok til at kunne konkludere at der har været en kedelig tendens de sidste 12 dage, og normalt ligger det ret stabilt.

Men det er lidt et mysterium for os, vi har testet alle de gængse browser for bugs, da det tyder på det er i kurven de ikke kommer videre fra, sammenlignet med tidligere.

Og vi har ikke lavet nogle ændringer der kan forklare dette fald derfor har vi en teori om at det muligvis kan være en eller anden opdatering der ikke fungere optimalt med vores system.... 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)