Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nytænkende koncept, kan det sælges?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har over længere tid udtænkt et koncept. Kan forstå det ikke kan lade sig gøre at tage patent på et koncept, så derfor vil jeg ikke beskrive konceptet direkte.

Konceptet er en nytænkede måde at bruge kundeservice når man laver e-handel. Konceptet henvender sig især til Bestseller eller IC Companys. Konceptet medfører at man vil henvende sig til en helt ny målgruppe og derfor kunne skabe yderligere omsætning. Det er en attraktiv målgruppe som er i vækst.

Spørgsmålet er så hvor jeg går herfra?

Har overvejet selv at leve projektet ud i livet og måske starte et dropshipping samarbejde med en af de overstående virksomheder.

Men da jeg ikke er færdig med min uddanelse, kunne jeg godt tænke mig at sælge konceptet. Har førhen hørt om koncept virksomheder, som udvikler koncepter, men ved ikke hvordan det fungere i praksis. Håber i kan hjælpe!

Kan det lade sig gøre at sælge et koncept til en sådan virksomhed?

Kan virksomheden stjæle ideen efter at jeg har fremlagt den for dem?

Hvad sælges sådanne koncepter normalt for?

Mvh

Kasper

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:40
Er der ikke nogen af jer der ved lidt om det og kan hjælpe?:-)
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:20

Hej Kasper,

Det er ikke utænkeligt, at du kan beskytte dit koncept med ophavsret.

Den type beskyttelse kræver, at konceptet er meget godt beskrevet samt, at det har unikke elementer i sig for, at det kan påkalde sig ophavsretten - for eksempel med brugerfladen.
Det kræver nogle flere detaljer for, at vi kan hjælpe dig i Opfinderrådgivningen.

Hvis du har lyst, kan du prøve det af på en af mine kollegaer uden, at du skal betale en øre for det.

I så fald skal du lige oprette dig som bruger på www.opfind.nu og udfylde idéformularen under Trin 1 i vores 10-trins raket. Din formular bliver så afleveret i vores beskyttede interne system, og vi kan tage affære derfra

Alt godt
Anders fra Opfinderrådgivningen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)