Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til NDA aftale.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har det her suveræne koncept, som jeg bla. er ved at indgå aftale med bang & olufsen om. Der er det i det at jeg jo skal have nogle møder på plads med andre også. Og det er ikke alle der er ligeså æres bevidste som bang og olufsen. Derfor skal jeg have lavet en NDA (non-disclosure agreement). er der nogen der kan hjælpe mig med de absolut vigtige ting at få med i sådan en så firmaerne ikke tager min ide? måske endda hjælpe mig med at lave en? jeg har hentet den fra virk.dk (tror jeg det var) men der skal uddybes lidt jo :)

mange venlige hilsner

Emil Tarding

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Emil,

Det der er vigtigt, er at du får beskrevet præcist, hvad det er Bang- og Olufsen ikke må, og hvis NDA'en alligevel overtrædes, hvad der så skal være af konsekvens for B&O. Du skal dog være opmærksom på, at B&O formentlig vil forhandle NDA'en, hvis de synes du har begrænset dem for meget, og i sådan en forhandling, hvor der "files" meget på ordene, kan der nemt falde noget ud der er vigtigt, og som eksempel kan en ændring i afsnit 1 nemt have (uforudsete) konsekvenser for formuleringen af afsnit 3 - hvis du forstår?!

Som jeg hører dig, har din idé stor værdi ikke kun i forhold til B&O men også i forhold til andre større virksomheder, og en rigtig god NDA aftale vil derfor være helt afgørende for dig, hvis din idé skal bevare sin værdi. Jeg vil derfor anbefale dig at bruge ekspertbistand hertil, da det vil være ærgerlige penge at spare, hvis det senere måtte vise sig, at NDA'en senere ikke var helt så dækkende, som du havde forudsat.

Jeg arbejder dagligt med kontrakter herunder også NDA'er og hjælper dig gerne med at sørge for, at de rigtige forhold bliver beskrevet og forhandlet bedst muligt i aftalen, og kan give dig en fast pris på dette, hvis du kontakter mig.

Med venlig hilsen

Pernille Ørskov, advokat (L), pni@lundelmersandager.dk, tlf. 33300268

www.lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)