Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er Spam reglerne i denne situation?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på et tidspunkt kommet til, at tilmelde mig et nyhedsbrev hos et eller andet online firma. Og det jeg troede var et NYHEDSBREV, er endt som en hær af tilbudsmails. Meeeeen firmaet bruger et specielt setup, som gør det svært at afmelde sig, men er det lovligt?

Lad os kalde firmaet for A. Jeg tilmelder mig til As nyhedsbrev, via As side.

A har åbenbart en milliard mailadresser, som benyttes til udsendelse af tilbud. Må A godt sende tilbud fra alle disse mailadresser, så længe det fremgår, at det er A, som er afsender?

Hvis ja, skal jeg som forbruger så, afmelde mig ved samtlige mailadresser, eller er det nok at afmelde mig en gang, da jeg kun har tilmeldt mig en gang?

Pt er tilmelding til et nyhedsbrev endt med, at jeg dagligt får over 120 mails fra forskellige mailadresser fra A. Jo flere jeg afmelder mig, des flere nye begynder at sende. Det er en kamp, som er umulig at vinde, men er det lovligt?

Har ik kunne finde svaret nogen steder, så håber der er en, som kender reglerne til bunds!

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 01:17

Hej,

Ej, det virker lidt vildt det dér.. Det tror jeg bestemt ikke er lovligt..

Når du tilmelder dig et nyhedsbrev, siger du "ja" og nu har du valgt at afmelde dig, dermed siger du "nej" til et nyhedsbrev og derved må de jo ikke sende dig mails, når du ikke ønsker det, og har tilkendegivet at du ikke ønsker flere mails.

Har du prøvet at kontakte dem telefonisk, hvis du har kunne finde telefonnummer?? Så kan det være de kan give en forklaring og forhåbentlig en undskyldning..

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:31

Du mangler lige at oplyse om afsenderen er et dansk firma eller udenlandsk (Det lyder udenlandsk da jeg tvivler på at der er nogen danske firmaer der tør gøre den slags)

Som du kan udlede af ovenstående er det iflg. dansk lovgivning ikke tilladt, men i forhold til de udenlandska love/regler er jeg i tvivl.

Er det et dansk firma skal du "give den gas" og videresende alle mails til dansk@spamklage.dk og jeg kan garantere dig at det virker efter noget tid. Det er noget bøvl men besværet værd.
Er det udenlandsk kan du prøve at læse på www.spamklage.dk om ikke det også er ulovligt. På siden finder du også en vejledning til hvad du kan gøre.

Af samme årsag som du beskriver har jeg oprettet mailadresser der hedder f.eks. reklame1@ og nyhedsbrev01@ og alt hvad jeg tilmelder mig bliver sendt til de specielle adresser, som havner i den samme indbakke. På den måde kan jeg effektivt lukke af ved at nedlægge mailadressen hvis en af dem viser sig at være i den kategori du beskriver. Men det bedste er at klage over dem, og få afsenderen lukket ned.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:34

Kim Thranborg:

Du mangler lige at oplyse om afsenderen er et dansk firma eller udenlandsk (Det lyder udenlandsk da jeg tvivler på at der er nogen danske firmaer der tør gøre den slags)

Som du kan udlede af ovenstående er det iflg. dansk lovgivning ikke tilladt, men i forhold til de udenlandska love/regler er jeg i tvivl.

Er det et dansk firma skal du "give den gas" og videresende alle mails til dansk@spamklage.dk og jeg kan garantere dig at det virker efter noget tid. Det er noget bøvl men besværet værd.
Er det udenlandsk kan du prøve at læse på www.spamklage.dk om ikke det også er ulovligt. På siden finder du også en vejledning til hvad du kan gøre.

Det er et Dansk firma... Men det er bare mange anmeldelser, at skulle lave dagligt af dem... Men må vel igang, hvis dette mareridt skal stoppe!
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 22:49

Jeg havde på et tidspunkt samme problem, også med et dansk firma.

Fik simpelthen hamret "Afmeld" knappen så meget, at det til sidst stoppede, men det var også noget af en kamp..

Eller også var det en voldsom effektivisering af spamfiltret der gjorde udslaget.. Det er ihvertfald stoppet nu.

Så begynd du bare at klage løs, og lad os få stoppet den her slags svineri.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:53

Det er måske et firma der har väret diskuteret för.

Må vi få ett navn på virksomheden?

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 23:00

Nu er det snart noget tid siden jeg har fået det ud af verden, men mener det var noget med "Tilbud" i navnet.. Mere kan jeg desværre ikke huske.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Michael_N:

Det er måske et firma der har väret diskuteret för.

Må vi få ett navn på virksomheden?

Jeg ved ik, om det er imod Aminos regler, at poste et evt navn i denne tråd?

Frederik Nielsen:

Nu er det snart noget tid siden jeg har fået det ud af verden, men mener det var noget med "Tilbud" i navnet.. Mere kan jeg desværre ikke huske.

Det lyder som om, at det er samme firma hehe
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:21

formentlig bliver mailen sendt via samme mailserver,  og så kan man blokere deres mailserver fra at sende mail til en så borde problemet väre löst

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)