Jeg er på et tidspunkt kommet til, at tilmelde mig et nyhedsbrev hos et eller andet online firma. Og det jeg troede var et NYHEDSBREV, er endt som en hær af tilbudsmails. Meeeeen firmaet bruger et specielt setup, som gør det svært at afmelde sig, men er det lovligt? Lad os kalde firmaet for A. Jeg tilmelder mig til As nyhedsbrev, via As side. A har åbenbart en milliard mailadresser, som benyttes til udsendelse af tilbud. Må A godt sende tilbud fra alle disse mailadresser, så længe det fremgår, at det er A, som er afsender? Hvis ja, skal jeg som forbruger så, afmelde mig ved samtlige mailadresser, eller er det nok at afmelde mig en gang, da jeg kun har tilmeldt mig en gang? Pt er tilmelding til et nyhedsbrev endt med, at jeg dagligt får over 120 mails fra forskellige mailadresser fra A. Jo flere jeg afmelder mig, des flere nye begynder at sende. Det er en kamp, som er umulig at vinde, men er det lovligt? Har ik kunne finde svaret nogen steder, så håber der er en, som kender reglerne til bunds! |
Hej,
Ej, det virker lidt vildt det dér.. Det tror jeg bestemt ikke er lovligt..
Når du tilmelder dig et nyhedsbrev, siger du "ja" og nu har du valgt at afmelde dig, dermed siger du "nej" til et nyhedsbrev og derved må de jo ikke sende dig mails, når du ikke ønsker det, og har tilkendegivet at du ikke ønsker flere mails.
Har du prøvet at kontakte dem telefonisk, hvis du har kunne finde telefonnummer?? Så kan det være de kan give en forklaring og forhåbentlig en undskyldning..