Vi er ved at undersøge muligheden for at outsource vores lager og forsendelse til Tyskland, men har behov for at danne os et overblik og priser, samt fordelene ved at lægger lager/forsendelse i Tyskland.
Vi er ved at undersøge muligheden for at outsource vores lager og forsendelse til Tyskland, men har behov for at danne os et overblik og priser, samt fordelene ved at lægger lager/forsendelse i Tyskland.
Kan I være os behjælpelig med priser og fordele ?
Jeg gentager lige mig svar fra før.
"Du bør nok lige være opmærksom på at du ikke lovligt som dansk firma kan opbevare vare i Tyskland uden at være moms registreret i Tyskland."
For at kunne have varelager i udlandet kræver det man er momsregistreret i det påglædende land.
Mig bekendt har Bech-Hansen & Studsgaard et lagerhotel lidt nord for Hamborg. Hvis det fungerer lige så godt som deres danske selskab kan de varmt anbefales - De er dog bedst på pallegods.
Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |
Så kan man med fordel "fakturere" en del af lageret til det tyske lagerhotel og derefter fakturere tilbage igen med en lille fortjeneste (gybyret for at sende ud og have tingene stående). Den er nu ikke umulig at undgå.