Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken en mobil skal jeg vælge?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

John Bakken:
En iphone bliver det ikke, men bare lig for at sammenligne, hvordan er en Iphone så mht. batterilevetid, og mht. integration af googles produkter og services?

Det tog mig vel cirka 1-2 min da jeg fik den i hånden første gang, så er den fuldt sat op til min Google kalender og Gmail.. Og jeg modtager virkeligt mange mails... Jeg har over 200K i min indbakke på Gmail - og iPhonen melder ikke engang pas.. Alt fungere på sekundet.. Dernæst er Dropbox app'en genial, da man kan nå alle ens filer på et spilt sekundt.

John Bakken:
Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke bryder mig om Apple, Tror det er en principsag der har gæret i en del år nu :b - men jeg starter uddannelse som multimedie designer snart, hvor mange er mac brugere, så nu må vi se om jeg bliver overtalt i løbet af de næste par år, hehe :)

2008... Jeg hader mac... Men begyndte at lege med rigtigt tunge billeder, og min lenovo begyndte at halte lidt i hastigheden...

2008 - Juli - min første mac købt... Lenovoen blev stille og roligt erstattet.. I dag har jeg et 70/30 forhold imellem min mac og lenovo/ubuntu... Og du kan vel næsten gætte at det er mac'en der bliver mest brugt.

2009 - iPod'en kravlede ind i min lomme..

2010 - iPhone4

2011 - iPad 1

Det er et spørgsmål om at prøve Apple verdenen, før man forelsker sig.. Selv undertegnede som er super teknisk, og mindst programmere i nogle timer om dagen, er helt forelsket blandt den performance OSX gemmer bag sig - selv på noget relativt beskedent hardware.

Prøv det - and you will never regret :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 23:53

Fuldstændig enig med Jannik - man kan være nok så fjendtlig over for Apples produkter. Lige ind til man prøver dem selv, så er man pladask forelsket!

- Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06

Alexander Overgaard:

Fuldstændig enig med Jannik - man kan være nok så fjendtlig over for Apples produkter. Lige ind til man prøver dem selv, så er man pladask forelsket!

- Alexander

Præcis... Men når man først har forelsket sig i Mac, så er der bare ingen vej tilbage, fordi alt andet føles som et kompromi.. Det er en dyr hobby.. Alt koster pludseligt de dobbelte af hvad man plejer at give.. Men jeg kan slet ikke måle min effektivitets-forøgelse - af at have en computer der aldrig låser.. Når jeg vil arbejde, så taster jeg bare.. Tror sidste gang jeg genstartede min MacBook, var tilbage i juni engang - da den løb tør for strøm :-)

Når jeg lukker skræmen er den et sekundt efter i standby.. Og når jeg åbner den igen, kan jeg knapt nok tælle til 2, før den er forbundet til det trådløse netværk, og jeg kan læse mine mails eller arbejde :-)

Men det er farligt... Man bliver direkte afhængig...

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 00:13

Jannik Hansen:

Præcis... Men når man først har forelsket sig i Mac, så er der bare ingen vej tilbage, fordi alt andet føles som et kompromi.. Det er en dyr hobby.. Alt koster pludseligt de dobbelte af hvad man plejer at give.. Men jeg kan slet ikke måle min effektivitets-forøgelse - af at have en computer der aldrig låser.. Når jeg vil arbejde, så taster jeg bare.. Tror sidste gang jeg genstartede min MacBook, var tilbage i juni engang - da den løb tør for strøm :-)

Når jeg lukker skræmen er den et sekundt efter i standby.. Og når jeg åbner den igen, kan jeg knapt nok tælle til 2, før den er forbundet til det trådløse netværk, og jeg kan læse mine mails eller arbejde :-)

Men det er farligt... Man bliver direkte afhængig...

Hehe, helt enig, det er farligt for familie-/kærestelivet!

Men det er en enorm frihed, at man ved at man har en telefon/computer der bare virker, og gør dens arbejde til perfektion uden at brokke sig på nogen måde, når man lige hurtigt har behov for at tjekke et eller andet uden kæresten opdager det.

Derudover er deres produkter jo også bare så stilfulde og elegante at selvom om de måtte have været middelmådige havde de stadig gået som varmt brød en søndag morgen.

Nu ved jeg godt du ikke vil høre det her, men: Find dig en billig midlertidig telefon og vent på den næste generation iPhone. ;-)

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 11:27

Apple ødelagde min Iphone 3 G med en elendig sløv opdateting, og jeg var nød til af købe noget andet. Valget blev en HTC Desire som bare er en helt anden telefon, som kan opsættes som man vil, modsat Apple giver en håndjern på.

Fordele Android

• Wifi hotspot i tlf. Enheder med wifi kan koble sig på nettet via mobilen
• Gps, googles navigation med street view
• Java hjemmesider fungerer
• Nettv (java)
• Tilpasset personlig startskærm, lav det som du kan lide det og passer ind i dit behov
• Fri af itunes, musik video og andre filer flyttes med drag and drop, som en anden usb enhed
• Automatisk trådløs sync. Uden at skulle købe sig til noget ekstra
• Understøttelse af alle filtyper. Video musik mm.
• Tilpasset tekst når der zoomes i browser. Selv os ”snævertsynede” kan få den skriftstørrelse som ønskes uden at skulle scrolle til siden, den tilpasses skærmen
• Frit browservalg med mange muligheder. Mit valg Dolphin med faner og plugins mm. og næsten som på PC
• Widgets giver hurtig info til relevante apps mail, sms mm
• Multitasking app killer med et tryk eller aut. Killing efter forudbestemt mønster
• Widget Indstillinger, tænd sluk knapper, BT. Wifi, GPS, Lysstyrke mm. På iPhone skal du ind i de centrale indstillinger og ændre
• 4 knapper.( Hjem, menu, tilbage, søg). Er bare meget bedre og hurtigere end ’en iphoneknap
• Menuknap som er tilpasset den enkelte app. I Iphone er indstillinger centralt for alle apps
• Brugertilpaset i næsten alt, du kan få det som du vil

Ulemper
• Lidt sværere at skrive på i forhold til iPhone
• Knap så intuitiv
• Kræver at man sætter sig ind i de muligheder der er og bruger en del tid på at tilpasse den som man ønsker sig den.

jeg ville vælge en Samsung s 2

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:51

Hej John,

Er prisen et parameter?

3 har en sindsyg lav pris på HTC Desire HD. Jeg tror ikke de har mange tilbage, for den er fjernet fra deres oversigt på forsiden, men den skulle være på lager.

Jeg ved godt at der er kommet en del nye HTC modeller siden, men den holder stadig, specielt hvis man kigger på prisen, som samlet set er omkring 1.500,- kr. lavere end de 2 telefoner du nævner.

Står valget udelukkende mellem Samsung Galaxy S 2 og HTC Sensation, så ville jeg foretrække førstnævnte, da jeg har en del i min omgangskreds, som er super tilfredse med den.

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 11:56

Flemming Møller:

Apple ødelagde min Iphone 3 G med en elendig sløv opdateting, og jeg var nød til af købe noget andet. Valget blev en HTC Desire som bare er en helt anden telefon, som kan opsættes som man vil, modsat Apple giver en håndjern på.

Fordele Android

• Wifi hotspot i tlf. Enheder med wifi kan koble sig på nettet via mobilen
• Gps, googles navigation med street view
• Java hjemmesider fungerer
• Nettv (java)
• Tilpasset personlig startskærm, lav det som du kan lide det og passer ind i dit behov
• Fri af itunes, musik video og andre filer flyttes med drag and drop, som en anden usb enhed
• Automatisk trådløs sync. Uden at skulle købe sig til noget ekstra
• Understøttelse af alle filtyper. Video musik mm.
• Tilpasset tekst når der zoomes i browser. Selv os ”snævertsynede” kan få den skriftstørrelse som ønskes uden at skulle scrolle til siden, den tilpasses skærmen
• Frit browservalg med mange muligheder. Mit valg Dolphin med faner og plugins mm. og næsten som på PC
• Widgets giver hurtig info til relevante apps mail, sms mm
• Multitasking app killer med et tryk eller aut. Killing efter forudbestemt mønster
• Widget Indstillinger, tænd sluk knapper, BT. Wifi, GPS, Lysstyrke mm. På iPhone skal du ind i de centrale indstillinger og ændre
• 4 knapper.( Hjem, menu, tilbage, søg). Er bare meget bedre og hurtigere end ’en iphoneknap
• Menuknap som er tilpasset den enkelte app. I Iphone er indstillinger centralt for alle apps
• Brugertilpaset i næsten alt, du kan få det som du vil

Ulemper
• Lidt sværere at skrive på i forhold til iPhone
• Knap så intuitiv
• Kræver at man sætter sig ind i de muligheder der er og bruger en del tid på at tilpasse den som man ønsker sig den.

jeg ville vælge en Samsung s 2

Tak for den omfattende gennemgang! - Og også tak til Alexander og Jannik! :)

Tror at valge falder på Galaxy, det var også den lille favorit fra starten af, men nu må vi se når jeg får dem alle i hånden imorgen!

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 12:26

Jeg ville gå efter en HTC Sensation :-)

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:32

Lydt til et godt råd og køb en Samsung Galaxy S II

HTC er uden tvivl også en rigtig god telefon (sensation) så kan godt forstå dit valg er svært, men spørger du mig så er svaret enkelt.

Held og lykke med det :-)

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

John Bakken:

Tror at valge falder på Galaxy,

Kan jeg også anbefale. Superfed skærm ift. Iphone efter min mening.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)