Hej igen Louise Ja det har været noget af en tur Jeg syntes helt sikkert man skal tage sin familie med på råd, men man skal sikre sig at de kigger hele projektet igennem, for det ses desværre ofte at de nærmeste i første omgang ofte er for bange for at man får fiasko. Jeg arbejder til dagligt med folk der vil/er/har drømmen om selvstændighed, men som opgiver pga. enten råd fra de nære eller et par dårlige oplevelser. Og ofte siger jeg da til folk at de skal tage deres mand/kone/kæreste med når de vil have en information og gennemgang, så har de langt større mulighed for at have en dialog hjemme i privaten efterfølgende. Det er faktisk ekstremt rart at have en form for en sparringspartner, så er manden/kæresten inde og kigge hele ideen igennem også, så kan han både komme med ideer, men også støtte i de perioder hvor man bare føler det hele er noget l..t. For mange kommer der tidspunkter hvor man bare har lyst til at give op. Men så længe man har mod, ikke opgiver for let og kan lære af sine fejl, så er man på rette vej Og enig, der er for mange der dropper ideen og fortsætter i deres almindelige jobs, og mange er da ikke helt tilfredse men gør det fordi der skal mad på bordet. Disse er faktisk nogle af dem jeg går og kigger efter. Hvor skal din blomsterbutik ligge henne /Martin |
Min kæreste er selv selvstændig og har været det i 10 år nu, så han ved 100 %, hvad det er, jeg evt. går ind til! Og han kan se muligheder i det for mig, tror på mig og bakker mig op. Men han vil også have lov til at komme med kritik eller bakke ud, hvis jeg sætter mig noget for, som han ikke mener er realistisk. Og det er også forståeligt. Men det er super at have en, som man netop kan sparre med, når man starter helt alene. Det er et kæmpe fortrin for mig at have ham.
Jeg bor i København, så umiddelbart skal den ligge i byen, men vi overvejer stærkt at flytte til Malmø og så skal det være der! Så det er ikke helt fast, hvor den skal ligge! :) Men begge byer er stærke handelsbyer, så jeg tror ikke jeg har noget problem mht. beliggenheden!
Hvad ville du give af rådgivning til sådan en som mig, der overvejer at starte en (blomster)butik? Hvis jeg kan tillade mig at suge lidt gratis rådgivning til mig?! :) Jeg mener, bare nogle nøgleting, man skal huske eller være ekstra opmærksom på?