Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan forbedrede jeg min AdSense indtægt med 62 %

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du læste rigtigt, jeg tjener nu 62 % mere på AdSense.

Jeg lavede en lille design ændring, hvor jeg ændrede rammens farve på min AdSense annonce fra at være den samme som baggrunden, til at være blå. Det giver mig nu, og fremover, 62 % mere indtjening på AdSense, og testen tog ikke mere end 10 minnutter at sætte op.

Læs mere på min blog: AdSense splittest 

Husker du at teste på dine AdSense annoncer?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:59

Jeg elsker sådan nogle tests der, men jeg har aldrig prøvet at rode med en kant. Jeg troede det var 100 % nogo.

Nu har jeg indsat en på min mest besøgte side med 3-500 daglige besøgende. Så glæder jeg mig til at se, hvad der sker. Tak for delingen af resultater! Skype-Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Skrevet kl. 16:11

Super, så håber jeg da også at du deler dit resultat.

En kant/ramme ser måske ikke ud af så meget, men det gør alligevel at hjernen ligger mærke til annoncen.

Det var i øvrigt min flytte hjemmefra side jeg testede på, hvor du også kan se den nye test jeg har sat op :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 16:19

Interessant, vil os opfordre dig til at dele resultatet Halfdan - det trods alt en massiv ændring!

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Absolutely, will do. Jeg giver den lige en uge med den nye indstilling, og så ser vi, hvad der sker. Hvis jeg forbedrer mig med alt under 60 % bliver jeg sindsygt skuffet nu. 

Så afslører jeg ikke hvilken side, jeg gør det på. Godt, min signatur er så sneaky.. Skype-Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Skrevet kl. 09:57

Hej Halfdann,

Har du fået et resultat?

Jeg kan berette at den nye test jeg satte op, hvor der var en hvid baggrund vs grå baggrund, der tabte den nye variation med grå baggrund. Umiddelbart tror jeg at det er fordi at AdSense blokken kom til at fremstå mere som en annonce end som en del af indholdet.

Hvis der er nogen der søger inspiration til hvad man kan teste, så er denne blog post rigtig god:

http://www.problogger.net/archives/2008/08/16/split-testing-how-to-increase-your-adsense-earnings-94-overnight/

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:17

Ja, det har jeg faktisk. Jeg havde bare helt glemt at tjekke op på det, men jeg har fundet resultater frem nu:

Måneden før rammer: 1.75 % CTR

Næsten en måned efter rammer: 1.74 %

Forskellen på min side er til at overse! Stick out tongue

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 21:13

Lars Bo Thomsen:
Ja du læste rigtigt, jeg tjener nu 62 % mere på AdSense.

Altså hvis du kan få 62% mere så er det sgu værd at afprøve! :D 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:29

Så lige det var et gammelt indlæg.Som Halfdans test viser er det ikke altid at der er penge at tjene på at optimere farver, placering osv, det handler også meget om dit indhold og dine søgeord.

Jeg er nu meget godt tilfreds med mit gns på mellem 30-50% på en række af mine sites, tør ikke ændre noget ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Skrevet kl. 22:38

Halfdans test er desværre ikke helt valid, da han har testet over to tidsperioder, og ikke simultant.

#Kumuluzz

Det er helt sikkert værd at prøve! Har du meget trafik, så assisterer jeg gerne i at få udført test.

#Erik Hamre

Der er næsten altid penge at tjene ved at teste og optimere sine annoncer. Har du ramt 100 % rigtigt første gang, ja så er der jo ikke nogen mening i at teste og tabe penge, men det tvivler jeg altså du har, selvom din CTR er meget høj ;-)

Hvis du sender en mail på admin@lasu.dk, så vil jeg meget gerne tage et kig på dine annoncer, og give forslag til hvad jeg ville teste på.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)