Ja du læste rigtigt, jeg tjener nu 62 % mere på AdSense.
Jeg lavede en lille design ændring, hvor jeg ændrede rammens farve på min AdSense annonce fra at være den samme som baggrunden, til at være blå. Det giver mig nu, og fremover, 62 % mere indtjening på AdSense, og testen tog ikke mere end 10 minnutter at sætte op.
Absolutely, will do. Jeg giver den lige en uge med den nye indstilling, og så ser vi, hvad der sker. Hvis jeg forbedrer mig med alt under 60 % bliver jeg sindsygt skuffet nu.
Så afslører jeg ikke hvilken side, jeg gør det på. Godt, min signatur er så sneaky..
Jeg kan berette at den nye test jeg satte op, hvor der var en hvid baggrund vs grå baggrund, der tabte den nye variation med grå baggrund. Umiddelbart tror jeg at det er fordi at AdSense blokken kom til at fremstå mere som en annonce end som en del af indholdet.
Hvis der er nogen der søger inspiration til hvad man kan teste, så er denne blog post rigtig god:
Så lige det var et gammelt indlæg.Som Halfdans test viser er det ikke altid at der er penge at tjene på at optimere farver, placering osv, det handler også meget om dit indhold og dine søgeord.
Jeg er nu meget godt tilfreds med mit gns på mellem 30-50% på en række af mine sites, tør ikke ændre noget ;-)
Halfdans test er desværre ikke helt valid, da han har testet over to tidsperioder, og ikke simultant.
#Kumuluzz
Det er helt sikkert værd at prøve! Har du meget trafik, så assisterer jeg gerne i at få udført test.
#Erik Hamre
Der er næsten altid penge at tjene ved at teste og optimere sine annoncer. Har du ramt 100 % rigtigt første gang, ja så er der jo ikke nogen mening i at teste og tabe penge, men det tvivler jeg altså du har, selvom din CTR er meget høj ;-)
Hvis du sender en mail på admin@lasu.dk, så vil jeg meget gerne tage et kig på dine annoncer, og give forslag til hvad jeg ville teste på.