Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg sende radio online?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

På mit arbejde(Næstved Ungdomsskole) har vi vores eget radio show, normalt ligger vi det bare online til streaming, men vi arbejder for tiden med at lave et enkeltstående event hvor vi ville sende radio live via nettet så man kan hører det via en browser.

Er der nogen der kender nogle løsninger der kræver at vi ikke selv har en server stående og hvor man bare kan gå ind på et link og hører det. Uden brug af yderligere software for slutbrugeren.

Vh. Lasse Bartholin påvegne af NæstvedUNG Radio.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54

Du kunne jo evt købe en vps, vælge Ubuntu Server, installlere Icecast2 også streame derfra? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

Hej. Tak for et godt forslag - Jeg ville dog helst ikke ud i at købe en hel VPS men helst bare købe det som en engangs service hos en host eller ligende ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Du lejer en vps hos fx Spacerich. det er lidt det samme som at købe et webhotel, bare meget mere avanceret :) 

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 19:21
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 15:53

Du kan sagtens bare leje dig ind hos en shoutcast host et sted, og så streame derfra.

Du skal også lige huske at være opmærksom på KODA osv. hvis I spiller musik i radioshowet.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 20:20

Jeg ved at Henrik, Megahost.dk, har shoutcast-servere. :-)

KODA/GRAMEX-afgiften til afspilning af musik afhænger i øvrigt af hvor meget du spiller. Jeg mener at prisen ligger på 11.000 månedligt for op til 500 samtidige lyttere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

Mange tak for de gode svar, jeg ville kigge nærmere på de forskellige muligheder.

Måske vender jeg tilbage :)

Fra Tårnby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:00

du kan også hoste det hele selv hvis Næstved Ungdomsskole tillader at du åbner for nogle porte og har en god internet forbindelse :)

Fra København
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:01

Hej Lasse

Jeg kan varmt anbefale Blogtalkradio.com, hvor du kan sende en halv time om dagen og for et minimalt indskud kan sende mere.

Du sender live, showet bliver automatisk gemt, og det kan hentes via iTunes m.m. Der er statistik på, hvor mange der lytter med, lytter fra arkiv etc.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)