Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til fremstilling af lejekontrakt samt reklamekontrakt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte firma op som sætter skærme op hos kunder hvor af én skal være dedikeret til reklamer fra lokale forretningsdrivende.

Jeg skal have lavet en kontrakt med selve stedet hvor skærmene skal være. Det skal bl.a indeholde:

- det 1. år udfører vi support på skærmene som de eneste.

-hvis kontrakten ønskes opsiges inden for det første år skal der betales for de arbejdstimer det tog at sætte skærmene op + materialeforbrug.

- at firmaet har en privat skærm på en favorabel plads til visning af reklamer.

- hvis skærmene misligholdes, hærværk eller lign., så skal kunden selv erstatte skærmene.

Desuden skal jeg også lave en kontrakt til de forretningsdrivende som købe plads på skærmene.

- lejeperiode og pris pr. mdr

hvad skal der ellers med?

Og hvem skal jeg have fat i når jeg har et færdigt papir, til gennemlæsning for evt. fejl og mangler?

 

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I skærmaftalen skal du huske at medtage betalingsvilkår, hvad der skal ske når aftalen ophører ud over det første år (skal skærmen tilbageleveres), om kunderne må bringe andet end dine reklamer på skærmene og formentlig en hel del andre forhold som også dukker op, når man sidder og arbejder med kontrakten.

Vedrørende lejen af reklameplads, skal der naturligvis tages stilling til opsigelsesvilkår, hvad det er de forretningsdrivende skal levere til dig, for at du kan bringe reklamen, hvad der skal ske i tilfælde af misligholdelse m.v.

Som jeg læser dit indlæg bygger hele din forretning på disse to kontrakter. Det vil derfor være en rigtig god idé at få ekspert bistand til at udarbejde dem, da det vil være et ærgerligt sted at spare, såfremt det måtte vise sig, at der var forhold i aftalerne som er "glemt" eller som kan tolkes på flere måde, fordi aftalerne er udarbejdet af en ikke-jurist.

Jeg bistår gerne hermed, og hvis du kontakter mig, giver jeg gerne et tilbud på en fast pris også.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat (L), pni@lundelmersandager.dk, tlf. 33300268

www.lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)