Hej Amino''er Mangler lige noget hurtig hjælp. For noget tid siden var jeg snu og købe nogle domæner, da jeg vidste at nogle skulle til at åbne noget. Det ville blive en ren konkurrent til mig. De ringer så til mig idag og siger at de sætter deres advokat på mig hvis jeg ikke giver dem "deres" domæne som altså er deres firma navn. Kan de det ? De siger at de har copyright på navnet... Var der ikke en sag oppe at det kun var kongehuset som kunne have det eller ? Med Venlig Hilsen Rasmus Mørch |
Dato: 31-03-2007 11:46:17
Forfatter:MørcHDe ringer så til mig idag og siger at de sætter deres advokat på mig hvis jeg ikke giver dem ''deres'' domæne som altså er deres firma navn. Kan de det ?De siger at de har copyright på navnet...
Du kan da bede dem spare besværet og blot klage til domæneklagenævnet. Det koster 500 kr, som de får tilbage når de vinder - og det gør de.... så de penge har du spildt :-/
Du kan søge på domæneklagenævnet og se nogle af afgørelserne. Når du bevidst (også selv hvis det havde været ubevidst) registrer et andet firmas navn som .dk-domæne, har du ikke mulighed for at beholde det.