Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke omkostninger er der ved køb af bolig? :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har kigget på en del ejerlejligheder og andelsboliger. Jeg har fået fremvist 6 stykker og jeg skal se 2 til på fredag. Jeg bor til leje og jeg vil gerne have noget nyt.

Jeg er interesseret i at høre hvilke omkostninger jeg vil få med hensyn til at købe bolig. Jeg ved der er en masse omkostninger (ud over selve boliglånet) til banken, advokat, skøde, afgifter osv.

Er der nogen her der kan give mig en lille oversigt over hvilke udgifter der er? Og er der forskel på disse udgifter hvis det er en andelsbolig?

Jeg har haft snakket med banken et par gange, og de har sagt go for et lånebeløb. Jeg har bare aldrig slået til da jeg ville finde den helt rigtige bolig for mig.

Kan i også fortælle lidt om hvordan hele salgsprocessen fungerer? Fra start til slut?

Mange tak for hjælpen på forhånd.

Jeg vil også gerne modtage tilbud fra advokater hvis der er nogen her som kan give et godt tilbud på en boligforhandling.

LuckyCharm 

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm:

Hejsa.

Jeg har kigget på en del ejerlejligheder og andelsboliger. Jeg har fået fremvist 6 stykker og jeg skal se 2 til på fredag. Jeg bor til leje og jeg vil gerne have noget nyt.

Jeg er interesseret i at høre hvilke omkostninger jeg vil få med hensyn til at købe bolig. Jeg ved der er en masse omkostninger (ud over selve boliglånet) til banken, advokat, skøde, afgifter osv.

Er der nogen her der kan give mig en lille oversigt over hvilke udgifter der er? Og er der forskel på disse udgifter hvis det er en andelsbolig?

Jeg har haft snakket med banken et par gange, og de har sagt go for et lånebeløb. Jeg har bare aldrig slået til da jeg ville finde den helt rigtige bolig for mig.

Kan i også fortælle lidt om hvordan hele salgsprocessen fungerer? Fra start til slut?

Mange tak for hjælpen på forhånd.

Jeg vil også gerne modtage tilbud fra advokater hvis der er nogen her som kan give et godt tilbud på en boligforhandling.

LuckyCharm 

Først og fremmest vil jeg starte med at sige jeg synes ikke du skal invistere dine penge i andelsbolig.

Læs evt her

Med hensyn til udgifter er der vidst kun fælles udgifter, og ejendomsskat, mener jeg.

Hvis du har betalt alt igennem din banklån mangler du ikke at betale noget udover din ejendomsskat og renternelånet og selvfølgelig fællesudgifter.

Håber du kunne bruge det, og tillykke og held og lykke

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tak for dit svar.

Jeg er klar over fællesudgifter og ejendomsskat.

Men jeg tænkte mere på selve på købet af boligen.

Tinglysningsafgift har jeg hørt nogen om, og skøde, og advokaten. Men er der flere skjulte udgifter i selve købsprocessen af lejligheden?

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucky Charm:

Hejsa,

Tak for dit svar.

Jeg er klar over fællesudgifter og ejendomsskat.

Men jeg tænkte mere på selve på købet af boligen.

Tinglysningsafgift har jeg hørt nogen om, og skøde, og advokaten. Men er der flere skjulte udgifter i selve købsprocessen af lejligheden?


De professionelle sælgere af fast ejendom, som oftest ejendomsmæglere, er pålagt at kunne udlevere et vist minimumsniveau af informationer, og herunder nogle eksempler på finansieringforslag.

Jeg synes, at du også bør konsultere en advokat eller en købermægler, som du under alle omstændigheder bør have med på råd.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lucky

Andelsboliger kan være et godt alternativ. desværre findes der gode og dårlige.

Oftest (men ikke altid) er det de nyere andelsboliger flest økonomiske problemer. Ofte belånt lidt voldsomt.

Men tag en advokat med på råd. Men en som ved noget om andelsboliger - det er ikke alle som er 100% inde i de regler, desværre.
Det vejleder jeg altid vore køber-kunder til at gøre.

Hvor er det ivørigt du søger lejlighed?

Mange hilsener

Rolf Høegh
Resultatskaber.dk og
ejendomsmæglerkæden Place2live  

 

Fra Vestervig
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Aktiv Administration Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kawzood:
Først og fremmest vil jeg starte med at sige jeg synes ikke du skal invistere dine penge i andelsbolig.

Der synes jeg nok at du er noget kategorisk i din udmelding. En andelsbolig kan være udemærket at investere i. Du skal bare have udleveret andelsboligforeningens regnskab for de sidste 3-5 år så du kan se udviklingen i finansiering, andre udgifter osv.

/kenneth

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

- Advokatomkostninger og rådgivning

- Tinglysning af skøde (0,6% købesummen)

- Tinglysningsafgift 1.400 kr.

- Evt. overtagelse af internet

- Evt. overtagelse af tv

- Evt. ejerskiftegebyr fra firmaet der administrerer ejendommen og opkræver fællesudgifter

- Udgifter til optagelse af lån i banken

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)