Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsfif til freelancere - nye oplysninger

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra 4850 Stubbekøbing
Tilmeldt 10. Jun 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er ikke dyre - vi er værdifulde!

Selv om det er trekvart år siden, jeg her skrev en mail om salgsfif til freelanceren med udgangspunkt i Ulla-Lisa Thordens bog for selvstændige, kommer der stadig kommentarer, senest i dag,  til de råd, jeg lagde ud her på listen.
Det får mig til at fortælle følgende: I mellemtiden er hun udkommet på dansk! nemlig med en nyskrevet bog, der hedder "Sæt pris på dig selv - sådan sælger du dit særpræg".
Ikke alene er det en bog, som er nyskrevet med nye og utrolig nyttige råd, den er også supplere med, at hun, Ulla-L:isa Thordén, blogger i seks uger på Børsen Mikro, den nye portal for mikrovirksomheder.

Her har jeg nedenfor tilladt mig at plukke en oversigt af gode råd, som kommer nedenfor, men jeg vil gerne tillade mig også at henvise til, at hun
1. blogger her: frem til 20.april 2007 måske lidt længere
2. At hendes bog omtales her
3. og at man kan hente værktøj fra den gratis her
4  og at man kan købe den for kun 199 kroner her
5. OG at hun kommer til København den 19. april 2007 og giver et foredrag her

Her er klip fra hendes blog:

SÄLJ FÖRST
- utan försäljning kommer det inte att finnas något företag att
sköta om.
SÄTT UPP KONKRETA SÄLJMÅL
- hur sjovt är det att spela golf om
det saknas hål?
TAG FRAM IDÉN BAKOM DIN PRODUKT / TJÄNST
- kunden vill ha
reda på vilken nytta den gör.
TRO PÅ DIG SJÄLV OCH PÅ ATT DET DU LEVERERAR ÄR
BRA
- kunden kommer aldrig att bli mer entusiastisk än du själv är.
LYSSNA
PÅ KUNDEN MER ÄN DU PRATAR SJÄLV
- det bygger upp förtroendet för att du
verkligen är intresserad av att lösa kundens problem.
VÄDJA TILL KÄNSLAN
-
kunder köper inte alltid av logiska skäl.
GÖR DINA EGNA “ARGUMENTBANKAR”
-
de bästa argumenten måste vara färdiga att användas när du behöver dem.
LOVA
INTE MER ÄN DU KAN HÅLLA
- men håll alltid vad du lovar.
SKRIV ALLTID NED
VIKTIGA ÖVERENSKOMMELSER
- man kommer sällan ihåg det som verkar självklart
för stunden.
EN KONKRET ÖVERENSKOMMELSE MED EN KUND SKALL ALLTID VARA
KONKRET
- annars lurar du dig själv.
VÅGA BE OM ORDERN
- en kund ber
sällan eller aldrig själv om att få köpa.
FÖLJ ENVIST UPP ALLA AFFÄRER
-
det ökar förtroendet för di seriösa hållning, hjälper dig att sälja mer och
skiljer dig från mängden.
BJUD PÅ DIG SJÄLV!
- humor förenar människor och
det blir mer sjovt att göra affärer ihop!


När du lyckas föra in dessa råd i din vardag, så kan du också våga ta
ordentligt betalt.
Priset är nämligen en effekt av att du bevisar för kunden
att du vet vad du håller på med.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)