Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigere alternativ til Texas Instruments ti-89?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg står og skal bruge en ny lommeregner, men jeg synes at Texas Instruments er ret pebret hvad angår prisen. Derfor tænkte jeg om der er nogen af jer der kender noget alternativ til TI-89 ?

Havde en billig lommeregner før, som kunne det samme som den mindre version af TI-89 og den kostede næsten ingen ting i forhold til ti.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:49

Hvis det er til gym etc. så skal du være opmærksom på at alt læreren gennemgår foregår på den anbefalede lommeregner, så er du ikke i forvejen vanvittig skarp til matematik bliver man lynhurtigt sat af hvis man skal sidde og improvisere undervejs. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 20:01

Mnemiq:
Jeg står og skal bruge en ny lommeregner, men jeg synes at Texas Instruments er ret pebret hvad angår prisen. Derfor tænkte jeg om der er nogen af jer der kender noget alternativ til TI-89 ?

Hvad skal lommeregneren bruges til?

Hvis det (som Martin nævner) er til gymnasiet, er den oftest valgt, da samme lommeregner kan bruges til diverse videregående uddannelser, og derfor findes der ikke et seriøst alternativ, som du kan få ordentlig support til.

Man kan få programmet TI-Interactive til sin pc, men jeg ved ikke hvor meget billigere det er. (følger i øvrigt gratis med, hvis du køber lommeregneren.)

Jeg vil klart anbefale TI-89, hvis du skal mere end blot brøker i matematik, og er helt uundværlig hvis du skal regne integraler eller differential-regning.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:17

Har du overvejet at købe en brugt?

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 22:22

Jeg havde ikke en hele vejen igennem HTX, med Matematik på A niveau, og det gik fint :) 

Vi brugte også Mathcad :D et computerprogram der er rigtig godt. 

Mvh. Christian 

God fornøjelse med skolen.

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 22:27

Christian:

Jeg havde ikke en hele vejen igennem HTX, med Matematik på A niveau, og det gik fint :) 

Mvh. Christian 

Jeb Mathcad er vejen frem! :D

Med venljg hilsen,
Àsgeir Gunnarssson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Fra  Jensen og Jensen Marketing ApS Skrevet kl. 22:29
Jeg har en du kan få for en hund, hentes i Kbh.

Den er aldig brugt og stadig i kassen.

Den hedder godt nok ti 82 32 kb

Jensen og Jensen Marketing - fokus på AdWords optimering.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 22:36

Christoffer Hauthorn Boisen:

Man kan få programmet TI-Interactive til sin pc, men jeg ved ikke hvor meget billigere det er. (følger i øvrigt gratis med, hvis du køber lommeregneren.)

Jeg arvede en Ti-89'er af min søster, men fik stillet TI-Interactive til rådighed af gymnasiet. Programmet kan stort set det samme som lommeregneren og er genialt at skrive matematikafleveringer i (når man først har lært det at kende). Jeg brugte stort set ikke min Ti-89 i gym, men har brugt den i mikroøkonomi på uni sidenhen.

Undersøg om du kan få TI-Interactive af skolen såfremt du alligevel har en laptop med hver dag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:42

Christian:

Mvh. Christian 

Altså jeg må indrømme jeg heller aldrig fik den købt - men hvis man står mellem at betale 1000 for TI-89 eller 600,- for TI-84 eksempelvis, så mener jeg bare de 400,- er givet godt ud hvis man vil noget seriøst med det og ikke ligger lunt i svinget til en 12'er. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:49

Prøv endelig at undersøge, om du kan få TI-Interactive af skolen (hvis det er til skolebrug)! Skype-Smile 

(Jeg investerede selv i en TI-89, men da min klasse kort tid efter skiftede lærer, kom vi desværre ikke til at bruge den i timerne, så det var lidt ærgerligt spildte penge)

TI-Interactive er et suverænt godt program, der kan bruges til rigtig meget. Jeg og min klasse havde i hvert fald god gavn af det med Matematik på A-niveau Skype-Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)