Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

arbejde i Sverige

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en opgave i sverige som varer omkring 2 år, og prøver at finde ud af hvad der bedst kan betale sig, om det er at blive boende i DK og bo på hotel i området hvor projekt ska udføres, det er ca. 800 km oppe i sverige, eller om det bedre kan betale sig at flytte til sverige, og bo i område.

er der nogen skattemessige fordele ved at bo i danmark og opholde sig i sverige, 21 dage om måneden ?
eller er der andet jeg skal tænke på ?

mvh/Renny

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:41

Er du selvstændig?

Eller bliver du ansat af en svensk arbejdsgivere?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:

Eller bliver du ansat af en svensk arbejdsgivere?

+180 dage om året

Mindst 75% af din indtjening

Så skal du ihvertfald undersøge om din indkomst betyder at du kan slippe med en lavere skatte-procent. Hvis du flytter adresse, kan du ihvertfald købe billige biler - men så er det ikke sikkert at du har lyst til at rejse hjem til dk ;)

Michael_N:

Er du selvstændig?

Hvis du er selvstændig i DK, så kan du ikke vælge at betale skat i SE, da det så er din virksomhed der vil have indkomsten, medmindre du desideret lader din danske virksomhed, laver en filial i SE, mig bekendt - og så ansætter dig på svenske vilkår.

Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:43

Jeg har mulighed for både ansættelse, og fakturering, det er også en af de ting jeg skal tage stilling til, da jeg har dansk firma nu

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
Hvis du er selvstændig i DK, så kan du ikke vælge at betale skat i SE, da det så er din virksomhed der vil have indkomsten, medmindre du desideret lader din danske virksomhed, laver en filial i SE, mig bekendt - og så ansætter dig på svenske vilkår.

Det vil koste alt for meget i lønning pga. social bidraget. Det bedste vil være at lade det danske firma udstationere ham i sverige i perioden. Der er også noget med diæter man kan trække fra osv (kender ikke helt reglerne).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Niels Henriksen:
Der er også noget med diæter man kan trække fra osv (kender ikke helt reglerne).

Ja det er vidst rigtigt.. Kender heller ikke helt reglerne 100% på det punkt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)