Ingen grund til at undskylde, Ib. Den er dog lidt mere kryptisk i dit tilfælde, da Google ikke læser ae, ao, aa som æ, ø, å i domæner. Og forstå mig ret: Jeg vil bestemt ikke anbefale, at du ændrer raad-mal.dk til raadmal.dk nu, men hvis jeg havde valget imellem eksempelvis billigmaler.dk og billig-maler.dk til en ny side, så valgte jeg billigmaler.dk (og registrerede den anden, som jeg ville videredirigere til billigmaler.dk, så andre ikke kan snuppe den). |
Lasse H. Kristiansen:Ib Abildgaard, RÅD & MAL:Undskyld Lasse !
Den forstå jeg ikke ?
Er f.eks. Råd & Mal som firmanavn det rigtige URL eller domæne www.raad-mal.dk ? eller ?
Ingen grund til at undskylde, Ib.
Du kan ikke bruge &-tegnet i et domænenavn, men hvis spørgsmål lød om "raadmal.dk" eller "raad-mal.dk" er det bedste valg, så er svaret at du ligeså godt kan bruge førstnævnte, hvis du hellere vil det, da Google sagtens kan tyde de to ord i domænet.Den er dog lidt mere kryptisk i dit tilfælde, da Google ikke læser ae, ao, aa som æ, ø, å i domæner. Og forstå mig ret: Jeg vil bestemt ikke anbefale, at du ændrer raad-mal.dk til raadmal.dk nu, men hvis jeg havde valget imellem eksempelvis billigmaler.dk og billig-maler.dk til en ny side, så valgte jeg billigmaler.dk (og registrerede den anden, som jeg ville videredirigere til billigmaler.dk, så andre ikke kan snuppe den).
Er det ikke noget volapyk? Google læser IKKE ae, oe og aa som æ, ø og å? Det synes jeg nu ellers mine undersøgelser viser at de gør.
I den rigtige sammenhæng vel og mærke!