Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskine til rejseside - Expedia?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er med erfaring eller viden indenfor rejsesider.

Jeg befinder mig sammen med en partner på et helt tidligt stadie i forbindelse med udvikling af en rejseside. Før vi går i gang med at planlægge og designe, har vi et meget vigtigt spørgsmål til dem af jer, der har kendskab hertil.

Vi har brug for en søgemaskine til siden, der indhenter priser på flybilletter og hotel fra mange forskellige udbydere, så vores kunder bliver præsenteret for de bedste tilbud. Findes dette?

Vores spørgsmål lyder således: Kender du/I noget til den søgemaskine, man kan hente på Expedia? Det er umiddelbart denne søgemaskine, der lader til at være vores bedste bud. Indhenter den tilbud fra mange forskellige udbydere?

PS! Vores rejseside omhandler udelukkende ét bestemt land. Dog vil der på siden være mange spændende og informative tekster om diverse emner. På længere sigt skulle det gerne blive en grundig hyldest til netop dette ene land.

Tak endnu engang for al input!

De bedste hilsner fra regnfulde København StormUmbrella

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:42

Jeg har lige tilmeldt mig Expedias affiliate program, som viser sig at være tilknyttet Tradedoubler.

Det får straks nogle alarmklokker til at ringe i mine ører. For det betyder vel, at det kun er de få rejseudbydere (eller den ene), de har tilknyttet, der leverer pristilbud til søgemaskinen?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:55

Ingen, der ved noget? Smile

Eller er der for hård konkurrence på området til, at man ønsker at videreformidle den slags viden?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:13

Hej,

Godt spørgsmål!

Jeg har selv ledt rundt omkring for at finde det du efterspørger og der er ikke sådan nogen optimale løsninger på det danske marked.

Expedia har et white label program, men ikke på dansk. Det er nok den bedste mulighed hvis du vil beholde brugerne på dit site. De betaler dog kun for hoteller. Ellers kan du lave en personlig aftale med FDM Travel, de har også noget lignende, men de vil nok se nogen besøgende først.

Der er ikke nogen affiliate programmer på sider som Momondo lige nu. Dit bedste bud er at teste hvilken af dem Tradedoubler har som konverterer bedst. Husk også Hotels.com, de konverterer udmærket.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:49

@Erik: Tak for dit indlæg. Jeg tror, jeg vil ringe til henholdsvis FDM og Expedia.dk og tale med dem om mine muligheder.

Jeg er ikke helt tryg ved Hotels.com og andre sider, der kun udbyder Hotel-reserveringer. Tror, det er vigtigt, at der er mulighed for at kunne købe pakker inkl. både fly og hotel og evt. også bil.

Dbh

Thomas

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:57

Hej Thomas

Min erfaring er at den "billigste" flybillet søgemaskine ikke findes, det skyldes ganske enkelt at f.eks. Ryanair og de fleste andre lavprisselskaber ikke giver "tilfældige" procenter på salg af deres flybilletter og således ikke understøttes seriøst af søgemaskinerne, som kræver procenter af salget.

Jeg ved også at det er muligt at opnå bedre værelsespriser uden om søgemaskinerne.

Du får næppe de bedste priser hos de 2 udbydere du nævner.

Jeg ville nok prøve at checke mere på lavpris flyselskaberne og evt. kombinere med at opbygge egen kontakt til lokale hoteller. Det har jeg de bedste erfaringer med når det drejer sig om ferie i Italien, når det drejer sig om at finde de billigste løsninger.

De bedste hilsener

Finn

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:10

Hej Finn!

Tak for din input. Det behøver ikke nødvendigvis at være pristilbud fra de billigste af de billigste, men jeg kunne bare godt tænke mig, at der er mulighed for at finde prismæssigt gode rejsetilbud for dem med et mindre budget.

På den anden side tænker jeg også på, om jeg vægter særligt gode pristilbud for højt;  der er jo trods alt også mange, der gerne vil betale lidt mere for en lidt højere kvalitet. Det er virkelig svært at vurdere, må jeg tilstå.

Expedia.dk/.com må jo trods alt fungere godt rent økonomisk med deres lange levetid og videre eksistens.

Dbh

Thomas

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:02

Erik Hamre:

Hej,

Godt spørgsmål!

Jeg har selv ledt rundt omkring for at finde det du efterspørger og der er ikke sådan nogen optimale løsninger på det danske marked.

Expedia har et white label program, men ikke på dansk. Det er nok den bedste mulighed hvis du vil beholde brugerne på dit site. De betaler dog kun for hoteller. Ellers kan du lave en personlig aftale med FDM Travel, de har også noget lignende, men de vil nok se nogen besøgende først.

Der er ikke nogen affiliate programmer på sider som Momondo lige nu. Dit bedste bud er at teste hvilken af dem Tradedoubler har som konverterer bedst. Husk også Hotels.com, de konverterer udmærket.

Hej igen, Erik.

Du nævner, at Hotels.com konverterer udmærket. Må jeg spørge, om du kun "sælger" hotelreserveringer eller kombinerer du Hotels.com med andre affiliates for også at kunne levere flybilletter, m.m.?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)