Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi er et par der gerne vil overtage en købmandsbutik, men som alle ved er der ingen der kan og vil udlåne penge.

Derfor søger vi en investor med ca. 500.000 kr., butikken vil køre som familie butik og kan fortælle at bare en uge om året er omsætningen alene imellem en halv og en hel million.

Vi vil gøre butikken mere attraktiv for lokal området da nuværende ejere kun har butikken for egen vindings skyld.

Skriv hurtigt da handlen skal gå ret hurtigt.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

virksomhedskonsulenterne:

Vi vil gøre butikken mere attraktiv for lokal området da nuværende ejere kun har butikken for egen vindings skyld.

Skriv hurtigt da handlen skal gå ret hurtigt.

Er det ikke derfor man er selvstændig? - Eller har i tænkt jer at give et evt. overskud til de lokale idrætsforeninger?

Ulrik...

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:04

Jeg investerer ikke i detailhandel, men kan give dig et par kreative input til finansiering.

Som du er inde på, så er der ikke mange, som er i det udlånsmarked, så i må finde den rette investor, og hvem har penge og tror på projektet, det har sælgeren af butikken (forhåbentligt) og hvis han ikke har, så skal I ikke købe butikken, for så er der ikke penge i den.

Sælgeren kan hjælpe jer med finansieringen i form af sælgerpantebreve, løsørepantebreve mv.

Jeg går ud fra i selv kan skaffe noget finansiering også, hvor stor er jeres egenfinansiering ?

I skal ikke lade jer forblænde af omsætningstal, det er kun nettoavancen, som er interessant.

Hvad er den bogførte nettoavance i butikken pr år ?

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 09:10

Hej Ulrik.

Den holdning du giver udtryk for er måske den der gør at alle små købmænd er overtaget af udlændinge, Selvfølgelig skal man tjene penge, men det gør de ikke ud over den ene uge om året.

Det handler om en landsby købmand, hvor vi vil holde åbent længere for lokalbefolkningen have vare levering, sådanne ting... hvor der nu ikke er åbent hvor folk virkelig har brug for den lille købmand.

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 09:20

Hej Finn.

Tak for dit indlæg.

Er godt klar over det med nettoavancen, har drevet virksomhed i udlandet før.

Vores egenkapital er ikke så stor p.t. da jeg sidste år mistede min forretning i Letland, og min opsparing pga. krisen samt en nu tidligere "kammerat" der stjal for 200.000 kr fra mig så jeg måtte vælge at lukke.

Og det endelige regnskab får jeg først helt i weekenden.

Michael

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 14:16

Undskyld, jeg synes det lugter lidt af "hold fingrene væk"

En lokal butik til 500.000??? Hvad er der inkl. i handlen?? Varelager, inventar, løn, kassebeholdning og så videre skal også regnes med?? Desuden skal man ikke have en større personlig formue for at stille sikkerhed for 500.000 kr + der gerne skulle være aktiver i forretningen??

Jeg ville tage en grundig analyse af butikken og markedsvilkårerne, tage brug af både bankfolk, advokater og revisorer inden jeg ville gøre noget som helt. Det lyder til at være en købmand der er desperat - plus jeg ikke tror, at I har vurderet det 100%

I kunne meget nemt komme til at stå med katten i sækken...

Bare et godt råd..   

Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:54

Hej Michael,

Kan desværre ikke hjælpe dig med finansieringen, men ønsker jer alt held og lykke.

Jeg vil imidlertid rigtig gerne høre lidt om dine erfaringer fra Letland. Jeg har selv planer om at emigrere til Letland, og det er meningen, at jeg vil åbne en butik der ovre.

Jeg vil gerne høre lidt om, hvad din forretning var for en størrelse, hvordan du kom igang, og hvilke erfaringer, du har gjort dig..ud over at en 'kammerat' snød dig.

Jeg håber, vi måske kan snakke sammen,

Bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 21:57

Hej Martin.

Jamen dem har jeg mange af, du kan kontakte mig på mail mcwkulke@yahoo.dk

Har en del erfaring med Letland da jeg har været der i 2 år

Mvh.

Michael Kulke