Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel haj: Hvordan importere jeg min .txt i række?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder der en excel haj derude et sted med en hurtig løsning?

Jeg har følgende data som jeg gerne vil have importere til de rigtige kolonner, så hver virksomhed får sin egen række, og så jeg kan arbejde med filtrering, remove duplicates, osv:

Eksempel:

xxxxxxxxx ApS
xxxx vej 13
2680 Solrød Strand

Tlf.: xxxx xxxxx
Web: www.xxxxxx.eu
Xxx xxxxxxxx A/S
xxxxxxxx 22
7900 Nykøbing M

Tlf.: xxxx xxxx
Fax: xxxx xxxx
Email: xxxx@xxxxx.dk
Web: www.xxxxxxx.dk
xxxxxx xxxx x x x A/S
xxxx xxx 12
5220 Odense SØ

Email: xxxxx@xxxxx.dk
xxxxxx xxxxxx A/S
xxxxxxxxxxx 35
3660 Stenløse

xxxxxx xxx A/S
xxxxxxxxx 1
3700 Rønne

Jeg har det hele i en lang .txt fil uden nogen form for komma, tab eller lign separering.
Nogle af de datasæt der skal konverteres til en række er desuden ikke lige lange, (nogle har hjemmeside, andre ikke osv.) men de er alle adskilt af et linjeskift i .txt filen som vist ovenfor.

Hvordan importerer jeg lige det i Excel så jeg får hver virksomhed formateret i sin egen række?

Jeg bruger Excel 2011 på Mac hvis det har nogen betydning...

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:51

Hmmm... det er jeg ikke sikker på kan lade sig gøre sådan.

Er de afsnit du lister ens? Altså er det altid firmanavn, adresse, postnr by, web og email?

Tilmeldt 18. Sep 08
Skrevet kl. 18:58

Nej det er sgu lidt en hovedkradser :) 

De forskellige afsnit er altid i samme rækkefølge, men ikke alle virksomheder har web eller fax eller tlf osv.
Derfor består hver virksomhed ikke af fx 5 rækker hver eneste gang, det kan variere. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 19:03

Ok - når det er så uregelmæssigt, så tror jeg du er nødt til at kode en stump VBA eller en lille applikation, der løber alle linjerne igennem og skiller firmaerne, hver gang der er en blank linje (jeg går ud fra at en blank linje indikerer nyt firma?)

Tilmeldt 18. Sep 08
Skrevet kl. 19:05

Ja en blank linje markere et nyt firma. Jeg er desværre en ren analfabet til VBA :(

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:07

Hejsa

Er det ikke muligt at konvertere din txt fil om til en komma separeret fil og derefter få det ind i Excel via den komma separeret fil, ville jeg umiddelbart syntes bare den logiske løsning.

Best regards

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 19:07

Jeg kan sgu ikke komme i tanke om andre måder at gøre det på lige umiddelbart. Jeg ville personligt kode en lille stump C#-kode, der pløjede alle linjer igennem og opdele firmaerne i klumper og derefter begynde at parse de enkelte linjer og gætte på hvad en linje kan være.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 19:12

Kim Boldig:

Hejsa

Er det ikke muligt at konvertere din txt fil om til en komma separeret fil og derefter få det ind i Excel via den komma separeret fil, ville jeg umiddelbart syntes bare den logiske løsning.

Best regards

Hvis det er en csv, så vil linjerne jo stadig komme under hinanden. Hvis det er muligt at eksportere firmaerne som csv i stedet for txt, så skal det da helt klart gøres :-) Havde bare forstået det, som at txt var udgangspunktet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:13

Jeg kan måske hjælpe dig :) Prøv lige at smid en pm til mig hvis det er aktuelt og evt en lille kopi af filen, så skal jeg se hvad jeg kan gøre:)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 19:14

Det samme her, lad mig kigge på den, så skal jeg prøve at løse det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)