Sidder der en excel haj derude et sted med en hurtig løsning? |
Hmmm... det er jeg ikke sikker på kan lade sig gøre sådan.
Er de afsnit du lister ens? Altså er det altid firmanavn, adresse, postnr by, web og email?
Sidder der en excel haj derude et sted med en hurtig løsning? |
Hmmm... det er jeg ikke sikker på kan lade sig gøre sådan. Er de afsnit du lister ens? Altså er det altid firmanavn, adresse, postnr by, web og email? |
Nej det er sgu lidt en hovedkradser :) De forskellige afsnit er altid i samme rækkefølge, men ikke alle virksomheder har web eller fax eller tlf osv. |
Ok - når det er så uregelmæssigt, så tror jeg du er nødt til at kode en stump VBA eller en lille applikation, der løber alle linjerne igennem og skiller firmaerne, hver gang der er en blank linje (jeg går ud fra at en blank linje indikerer nyt firma?) |
Ja en blank linje markere et nyt firma. Jeg er desværre en ren analfabet til VBA :( |
Hejsa Er det ikke muligt at konvertere din txt fil om til en komma separeret fil og derefter få det ind i Excel via den komma separeret fil, ville jeg umiddelbart syntes bare den logiske løsning. Best regards |
Jeg kan sgu ikke komme i tanke om andre måder at gøre det på lige umiddelbart. Jeg ville personligt kode en lille stump C#-kode, der pløjede alle linjer igennem og opdele firmaerne i klumper og derefter begynde at parse de enkelte linjer og gætte på hvad en linje kan være. |
Hvis det er en csv, så vil linjerne jo stadig komme under hinanden. Hvis det er muligt at eksportere firmaerne som csv i stedet for txt, så skal det da helt klart gøres :-) Havde bare forstået det, som at txt var udgangspunktet. |
Jeg kan måske hjælpe dig :) Prøv lige at smid en pm til mig hvis det er aktuelt og evt en lille kopi af filen, så skal jeg se hvad jeg kan gøre:) |
Det samme her, lad mig kigge på den, så skal jeg prøve at løse det. |