Hej Aminoer, Vi har fået vores udvikler til at lave et udkast til nogle bannere. Han har lavet det i flash. Jeg kan personligt rigtigt godt lide programmet Adobe Flash. Jeg ser også mange af jer herinde på Amino, der stadigvæk udvikler bannere i flash. Mit dilemma/frustration opstår når jeg tænker på Ipods, Iphones og Ipads, som ikke understøtter flash. Der er flere og flere mennesker, som bruger disse enheder til at browse rundt på nettet og det skal vel også med i overvejelserne. Nu det store spørgsmål: Hvilket program bruger i? - og hvorfor? Og ved i hvor mange % det er man udelukket ved at bruge Adobe Flash? |
Hej Henrik,
Det er ret let at finde ud af hvis man kigger i Google Analytics. Her kan man se hvor mange procent af de besøgende der kommer fra forskellige browser systemer, og her kan man se hvilke der benytter Apples Håndholdte browser systemer.
Det kommer dog meget an på hvad branche og målgruppe der er tale om, men du kan nok roligt regne med mellem 8-15%
De fleste bannere (Jeg formoder du mener bannere på dit website) Kan også laves med CSS/HTML5 teknikker.
Der er masser af muligheder.