Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ved ansatte

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at lægge noget budget og har brug for at vide om man generelt kan sige hvad en ansat koster ud over lønnen?

Feriepenge andrager vel 12,5% af den samlede løn ? (Der er tale om ansatte både med fast løn og med en fast løn + provition)...

Men der er vel også noget forsikring? Og er der andet?

Hilsen

Morten

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:47
Den her tråd vil jeg lige følge med i... :-)
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:06
For den branche jeg har kontaktflade med (Transportbranchen) er udgangspunktet for dem under overenskomst ca. 33 % oveni lønnen.

Der ligger:
12,5% fra Feriepenge (som du skriver)
6,25% S/H-betaling (søgne-helligdag (kun for timelønnede))
7,2% pension (arbejdsgiverdel)
og så regner vi med 7% til sygeløn, ATP-bidrag (ca. 80 kr/måned), FIB-bidrag, DA-barsel (ca. 60 kr/måned) osv. De 7% er hvad vi erfaringsmæssigt har af diverse omkostninger, når vi fordeler den totale lønomkostning. Det svinger normalt +- 3%-point (især omkring sygeløn), men det er et godt udgangspunkt.

Alt efter hvilken branche vi snakker, kan du lægge til eller trække fra på de ting, der gælder for lige netop din branche.

Tilmeldt 27. Mar 07
Skrevet kl. 22:09
Okay - så er der da lidt at gå igang med, nu er de ansatte jeg muligvis får butiksansatte og kørende sælgere - altså funktionærer - og nogen af de ting du nævner findes så vidt jeg ved (og kan huske fra min egen ansættelse), bl.a. S/H - men så er der jo et ferietillæg så mon ikke beregning nogenlunde dækker ?

Høre gerne fra andre brancher.

Tak for svaret.

Tilmeldt 27. Mar 07
Skrevet kl. 22:10
og du nævner så også at S/H kun er for timelønnede - sorry...

Og pensionsdelen - er den frivillig eller et krav ?

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:08
Funktionærer får 1% årligt i ferietillæg, men får jo så løn i ferien - så ja, det passer nogenlunde.

Mht. pensionen - der er ikke nogen lovkrav, men hvis de er under en overenskomst, er %-satsen fastsat heri. Hvis du ikke er tiltrådt en overenskomst, er der som sagt ingen krav om pension.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 17:23
Vi regner med 21% til lønnen. Det runder vi så op til 25% for at budgettere lidt pessimistisk
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:07
Hej Morten.

Hos min virksomhed Telemarketing bureauet Mødebooker tager vi månedslønnen for vores funktionærer og ganger med 1,35.

Bare lige en tommelfingerregel her fra det forsigtige Vestjylland, hvor vi går lidt med livrem og seler 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:33
Generelt regner vi også med 25% oven i deres brutto løn for at finde de reele omkostninger, men det kommer som sagt en del an på hvilken overnskomst det falder under.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)