Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One.com - Er det bare mig eller...?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder med et seriøst problem. Jeg er ved at lave noget DNS på One.com kontrolpanel, hvor jeg har to domæner. Hoveddomænet er spraytan-aarhus.dk. Derudover har kunden købt spraytanaarhus.dk som skal sende folk videre til spraytan-aarhus.dk.

Jeg har forsøgt mig med One's egen guide, samt haft chatsupport på engelsk, men intet af det hjalp mig særlig meget.

Er der nogen herinde som har erfaring med One.com, og redirecting af domæner via deres kontrolpanel?

Mvh.
Anders Helbo Sørensen 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:50

Hvis du kan have begge domæner på samme webhotel, så kan du jo bare bruge 301 redirect til at henvise til det domæne kunden ønsker at bruge.

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 21:51

Kenner ikke one men kan du ikke oploade en index.php

Dette indhold

<?
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );

Header( "Location: http://www.new-url.com" );
?>

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:15

Tak for svare begge to. Man kunne nok godt oprette en index.php med disse oplysninger, men der ligger allerede en index.php fil i roden på webhotellet...

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 22:19

Jeg mener kun man kan have ét domæne per webhotel hos one.com

Fra deres support:

you: Is it only possiable to have 1 domain on the webhotel?
Nilkant: If you have three or more web spaces hosted with One.com you can use Multi Admin to easily manage your different web space accounts.
Nilkant: yes

Nilkant: 1 domain name = 1 webspace / web hotel 
Nilkant: 10 domain names = 10 web spaces

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:21

Den kan vel bare slettes, hvad indeholder den?

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

Anders Helbo:

Tak for svare begge to. Man kunne nok godt oprette en index.php med disse oplysninger, men der ligger allerede en index.php fil i roden på webhotellet...

Nu er det vel 3-4 mdr siden jeg sidst fik denne udfordring med One.. Men mener at jeg gav op der.. Det eneste de vidst har (så vidt jeg husker), er blot en DNS-manager, hvor du kan pege IP-adresse/cname - men ikke en desideret redirect af nogle art.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:25

Jannik Hansen:

Anders Helbo:

Nu er det vel 3-4 mdr siden jeg sidst fik denne udfordring med One.. Men mener at jeg gav op der.. Det eneste de vidst har (så vidt jeg husker), er blot en DNS-manager, hvor du kan pege IP-adresse/cname - men ikke en desideret redirect af nogle art.

Hej Jannik

Tak for dit svar. Det var da alligevel underligt, hvis man på én konto kan købe to domæner, men det ene ikke kan redirecte til det andet???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31

Anders Helbo:

Hej Jannik

Tak for dit svar. Det var da alligevel underligt, hvis man på én konto kan købe to domæner, men det ene ikke kan redirecte til det andet???

Tjaaa :) Men one.com har deres målgruppe i private sites, og meget små virksomheder - det bærer deres webservere og mail services desværre strækt præg af.. Så tvivler på at de gør noget for at forkæle dem der er lidt mere tekniske :)

Du kan altid flytte det passive domæne, til maxiweb (gratis 50 mb webhotel), og få den viderestillet - så spare de også pengene til et webhotel :) Blot en idé :)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:31
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)