Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt forbedringer. fremgangsmåde?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min ven og jeg ligger inde med en helt masse forbedringer til eksisterende produkter. Problemet er vi ikke ved hvordan vi får dem ud i livet (og tjener lidt penge på dem).

Det vi ønsker hvis muligt er at forhandle nogle aftaler hjem med virksomheder, som indebærer at vi får nogle penge af dem, og de får nogle gode koncepter/ideer/forbedringer, som de kan bruge til at sælge mere.

Hvordan forholder vi os med patent, fortrolighedsaftaler kontraker osv.? kan i ikke svare ville et svar om hvor denne info kan findes også være guld.

På forhånd mange tak.   har kæmpet med det længe så værdsætter virkelig hjælp.

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:11

Mht til PATENT kan www.eneret.dk hjælpe jer. Vi kan hjælpe med en patent ansøgning

Med et udstedt patent kan I forbyde andre at fremstille, sælge, markedsføre etc jeres opfindelse

Det er så og sige en form for lovlig monopol på en opfindelse

Kontakt os gerne på info@ludvigsenpatent.dk, 30319135 eller www.eneret.dk

Good luck med jeres mange produkt forbedringer

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:10

hej Christian,

som jeg forstår det, vil I lave forbedringer for eksisterende virksomheder og deres produkter - og ikke selv markedsføre disse forbedrede produkter? hvis det er rigtigt forstået, vil jeg råde Jer til at tage kontakt til virksomhederne direkte og lave en specifik aftale pr. produkt direkte med dem.

nogle benytter en % (royalty) andre aflønner pr. projekt - det varierer fra virksomhed til virksomhed.

skulle jeg have misforstået dig, må du endelig skrive igen

Heidi

hla@plus7.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 21:04

Tak for svaret, og du har forstået det rigtigt ja. Vi har bare brug for vejledning i hvordan vi gør dette i praksis. Hvis vi bare viser dem vores ideer og spørger om de vil handle, kan de jo bare nuppe vores ideer, og vinke farvel.

har brug for tips til fortroligheds aftale, samt tips til hvordan man tager kontrakt til dem, så man ikke bare ender med at blive sorteret fra i deres e-mail indbakke/system.

Takker på forhånd

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:07

hej Christian,

i praksis er jeg bange for at du (iflg min erfaring) er nødt til at tage chancen ved at vise dine forslag til virksomhederne. jeg frygter mange vil synes det for omfattende og besværligt at underskrive NDA (non Disclosure Agreement) først - men dermed ikke sagt at du ikke kan lave en og sende frem på forhånd eller tage med.

Tager du billeder med dato af din ide, kan du yderlige bevise at du havde ideen først hvis det kom dertil - so tvivler på at din ide ville blive stjålet.

mht indgangsvinkel vil det være R&D afdelinger, produktudviklings chefer eller designchefer der skal se dine ting igennem - men det kan du som regel få oplyst i receptionen hos de pågældende virksomheder?

vend endelig tilbage om der er mere

Heidi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)