Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Tyskland - hvad skal jeg huske? Told?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har fundet en interessant grossist i Tyskland, som passer til min nye webshop.

Men jeg skal lige være sikker på at jeg har forstået det rigtigt:

Skal jeg være importregistreret, når det er EU?

Skal man betale told osv, når det er EU? Hvis ja, hvor kan man se satser osv?

Vi taler elektronik vare, med en kostpris på typisk under 1000 kr/styk.

Håber i har lyst til at hjælpe mig lidt på vej :)

Dbh Jannik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04

Hej.

Importørregistrering...Nej.

Told...Nej.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:05

Jannik Hansen:

Skal jeg være importregistreret, når det er EU?

NEJ det skal du ikke...

Jannik Hansen:

Skal man betale told osv, når det er EU? Hvis ja, hvor kan man se satser osv?

NEJ det skal du heller ikke... Men nogle varer er der pålagt punktafgifter, f.eks spiritus, cigaretter mm... Elektronik er dog ik blandt disse varegrupper ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46

I er jo begge fantastiske! TUSIND TAK !!! :-)

Ville bare lige være sikker, før jeg spandere en formue dernede ;)

Taaaaaaaaak!

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 38
Fra  Lime / Din Bolig Skrevet kl. 14:16

Hej med jer

Jeg melder mig lige på banen her..
Når man køber varer i f.eks. Tyskland betaler man normalt kun cirka 19% - hvordan hænger det sammen når man skal lave momsregnskab?

VH
Anders

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:27

Anders:

Jeg melder mig lige på banen her..
Når man køber varer i f.eks. Tyskland betaler man normalt kun cirka 19% - hvordan hænger det sammen når man skal lave momsregnskab?

Hej Anders,

Du skal have sælgeren til at fratrække momsen, inden der laves faktura på købet, således du ikke betaler moms til sælgeren.

Derefter skal du selv afregne salgsmomsen med SKAT i Danmark (25%), men da du er momsregistreret, kan du trække købsmomsen fra igen med det samme, og dermed bliver købet momsfrit.

Fra Århus
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:45

Hej Martin,

Faldt lige over dit svar, som jeg har et uddybende spørgsmål til.

Vil det så sige at hvis jeg køber vare x fra tyskland som koster 10 euro inklusiv 19% moms, skal jeg bede dem om at trække momsen fra, således jeg kun betaler  8,10 euro

I danmark når jeg så sælger varen ligger jeg selvfølgelig 25 % moms til, som går til skattevæsenet via salgsmoms? Dvs. 25 % af de 8,10 euro?
Men kan jeg så kan jeg vel ikke trække købsmomsen fra, da jeg aldrig har betalt moms ved køb af varen i tyskland?

Beklager at jeg har brugt for at få det udpenslet lidt ekstra :).

Mvh,
Kasper 

Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:49

I og med at du aldrig har betalt momsen, kan du naturligvis heller ikke trække den fra.

Der er iøvrigt ikke ret meget idé i at købe en vare til 8,10 EUR og sælge den igen for 8,10 EUR .-)

www.haventa.dk - Håndværkerbutik i Hadsten og på nettet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01

Momsen du lægger på købet fra Tyskland (selv om der ikke er moms på regningen når du fortæller dem du køber som virksomhed CVR) er ren statistik. Du opgiver den som moms af køb for udlandet med 25% som moms af køb udland (og den optræder så som en salgsmoms - det ser du når du momsindberetter) og du øger så din købs moms med helt samme beløb, og det ændrer derfor ikke din momsbetaling det mindste - er ren statistik - MEN du opgiver naturligvis din moms når du sælger varen i Danmark som salgsmoms helt normalt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:02

Kaspere:

Vil det så sige at hvis jeg køber vare x fra tyskland som koster 10 euro inklusiv 19% moms, skal jeg bede dem om at trække momsen fra, således jeg kun betaler  8,10 euro? 

Ja, du skal oplyse dit momsnummer, og få sælger til at fratrække momsen.

Din beregning er dog forkert. Hvis varen koster 10,00 EUR inkl. 19% moms, så koster varen 8,40 EUR ekskl. moms.

Da 8,40 x 1,19 = 10,00

Kaspere:

I danmark når jeg så sælger varen ligger jeg selvfølgelig 25 % moms til, som går til skattevæsenet via salgsmoms? Dvs. 25 % af de 8,10 euro?

Når du modtager varen i Danmark, så skal du først indbetale dansk salgsmoms af varen (for den tyske sælger), og det er 25% af de 8,40 = 2,10 EUR.

Dem kan du så trække fra igen med det samme som din egen købsmoms.

Når du skal sælge varen, så fastsætter du din salgspris, eks. 12 EUR, og tillægger din salgsmoms. Salgsmomsen er så 25% af de 12 EUR, og din endelig udsalgspris bliver dermed 15 EUR.

Kaspere:

Men kan jeg så kan jeg vel ikke trække købsmomsen fra, da jeg aldrig har betalt moms ved køb af varen i tyskland?

Jo, det kan du faktisk i de fleste tilfælde, men du skal selv sørge for at indbetale den samme moms som salgsmoms på vegne af den tyske sælger.

Derfor går regnestykket i nul (i de tilfælde, hvor du har fradrag for købsmomsen).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)