Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste shopmodul til .netportal???

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Lyder interessant... kunne godt tænke mig bare at se sitet :)

Jeg har sendt dig en PB et link :-)

Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Skrevet kl. 10:31

Så kommer det store spørgsmål som selvfølgelig kun kan svares med forbehold: 

Kan en opgave med skift af cms til fx Umbraco, outsources i et eller andet omfang til udlandet (lavt løns område), selvfølgelig med dansk ledelse? Jeg kan se at der er nogen Umbraco certificerede i Romanien.

Jeg tænker der må være en masse kedeligt og trivielt arbejde med sådan et skift som lige så godt ville kunne laves at en i et andet land til en lavere løn. 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 15:30

En del af opgaven med f.eks. at flytte over på en Umbraco CMS platform kan med fordel lægges offshore. Vi gør det selv med medarbejdere i Egypten. Dog er min erfaring, at det ikke er alle "typiske offshore destinationer" (Kina, Vietnam, Indien, Pakistan, Ukraine etc.) hvor Umbraco er udbredt i en grad der gør at kendskab og færdigheder er godt nok. Bemærk at det er noget af en generalisering, men vær samtidig helt klar over at en dygtig ASP.NET/MS SQL programmør ikke automatisk er en fantastisk Umbraco CMS udvikler - og den anden vej.

Et CMS bruges i bund og grund til at udgive materiale. Faktorer så som kendskab til/viden om brugervenlighed, kommunikation, synlighed/SEO er meget vigtige, og min erfaring er at det kan være svært at finde offshore medarbejdere der forstår disse detaljer og hvordan "klaveret spiller i Danmark". Og så er der lige den sproglige barriere. At konvertere +800 sider på dansk kan være noget af en udfordring, hvis man ikke forstår sproget :-)

Men kan du styre en række udviklere på en offshore destination, så er der helt sikkert penge at spare. Men offshore-outsourcing er bestemt ikke et "quick'n dirty fix" hvor man med det samme høster frugterne i form af udvikling til spotpris. Det er en lang proces, som det i øvrigt er med alle medarbejdere :-)

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 16:01

Store dele af kodningen kan outsources ved programmering i Drupal.

Igen vil jeg gerne lave et uforpligtende overslag på hvad det vil koste at skifte til Drupal.

Med venlig hilsen
Sven Philipsen

Fra København S
Tilmeldt 7. Sep 06
Skrevet kl. 09:25

Anders Lund:
Men kan du styre en række udviklere på en offshore destination, så er der helt sikkert penge at spare. Men offshore-outsourcing er bestemt ikke et "quick'n dirty fix" hvor man med det samme høster frugterne i form af udvikling til spotpris. Det er en lang proces, som det i øvrigt er med alle medarbejdere :-)

Tak for et super godt svar.... (i flertal hele tråden igennem)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 09:35

SHNielsen:
Tak for et super godt svar.... (i flertal hele tråden igennem)

Velbekomme :-)

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Fra  Manao Software ApS Skrevet kl. 17:13

SHNielsen:

Vi har i dag en portal der er lavet i .net og vi skal have tilknyttet et shopmodul. Så er det store spørgsmål, er der nogen der har prøvet det og hvilken shopmodul kan i anbefale?

Det er vigtig at shopmodulet kan integreres i portalen så de "snakker" sammen fx med login, keywords osv.

Ja jeg mangler egentlig også en udvikler der kan lave det, så kom endelig også gerne forslag hertil.

Jeg kan anbefale nopCommerce som webshop. Det er lavet i ASP.NET, det er Open Source og gratis, og det er ikke lænket til noget CMS. Det har rigtig mange funktioner, dansk sprogpakke, og support for Quickpay så du kan tage Dankort osv.

Du kan ved valg af nopCommerce vælge at køre webshoppen for sig selv, eller integrere med dit eksisterende website eller et nyt website (fx Umbraco CMS). Det er op til dig hvor meget der skal integreres, men det er jo en fordel at det hele er ASP.NET når der skal spilles sammen.

Jeg kan lave integrationerne, send gerne en besked hvis det har interesse.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)