Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 råd til at sætte gang i salget i din virksomhed!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Kruse:

Hej Martin

Tak for dit indlæg. I Danmark er der generelt stramme regler omkring det at sende nyhedsbreve. Men der er faktisk nogle enkelte undtagelser. Hvis din kunde fx har købt en bluse, må du gerne efterfølgende sende ham et tilbud på en jakke. Jeg ville gerne finde de nøjagtige regler på området, men har ikke kunne finde dem online.

Man skal selvfølgelig respektere, hvis folk siger nej tak til reklamer.

Hvis man vil være på den sikre siden, kræver det et accept, at man må sende dem generellle nyhedsbreve.

En ting er sikkert, hvis du har 300 kunder og e-mails på disse, kan du skrive en oplysende mail omkring, at du har fået flere varer og vil gerne assistere med at finde et udvalg, som passer til dem.

Fx.

Kære kunde

Det har været sommer og jeg vil gerne tilbyde en ekstra service for mine eksisterende kunder. Derfor skriver jeg til dig.

Som du allerede ved, så har jeg x produkter og alt inden for x. Kunne du være interesseret i at jeg sammensætter et specialtilbud til dig, kan du blot besvare denne mail med det, du står og mangler eller har yderligere interesse i.

Du kan se mit udvalg på min webside XXX

Rigtig god sommer!

- jeg håber, at du kan bruge rådet - god weekend.

Toke Kruse

Hej Toke.

Okay, jeg troede ikke dette var tilladt, men hvis det er. Så vil det da være en oplagt mulighed for mig at få sendt en mail ud til alle de kunder jeg har. Det skal måske nok få genereret et par salg eller 10 :)

Hvis du finder det på skrift et sted, så vil jeg meget gerne se det. Har heller ikke selv haft held med at finde det.

Ps. tak for svar allesammen

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 18:20

Stop Stop!

Prøv at Google "Markedsføringsloven § 6 stk 2".

Man SKAL have kundens accept, inden man sender dem nyhedsbreve - også selvom de tidligere har købt noget i din butik.

Denne accept kan (som tidligere skrevet) opnås uden, at kunden aktivt skal klikke nyhedsbrevet til, men kunden skal informeres om det og kunden skal have mulighed for at fraklikke.

Mvh Troels.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 18:31

Hej Troels (og Martin)

Du har helt ret - man må ikke sælge uhæmmet til sine kunder via e-mail uden deres godkendelse. Der er dog ét men - som jeg nu har fundet takket være din opfordring at Google "Markedsføringsloven".

Hvis en erhvervsdrivende ved salg af varer eller tjenesteydelser har modtaget kundens e-mail-adresse er det dog tilladt, at anvende e-mailen til at markedsføre tilsvarende produkter eller tjenesteydelser. Hertil skal den erhvervsdrivende dog være opmærksom på, at kunden både let og gebyrfrit skal kunne framelde sig henvendelser fra den erhvervsdrivende. Det gælder både ved den oprindelige afgivelse af e-mail-adressen, samt ved senere markedsføring. 

Med andre ord kan du, Martin, gøre, som jeg foreslog ovenfor. Du kan læse mere på http://ivaekst.dk/vaekst/2/3/0/7/markedsfoeringsloven-sect-6-uanmodet-henvendelse-til-bestemte-aftagere

Ellers vil jeg anbefale, at du skriver en mail til Kristian Holte (http://klaradvokater.dk/Kristian-Holte.84.aspx) - han kan måske give et enkelt råd gratis, men ellers er han rigtig dygtig og jeg bruger ham selv i ny og næ.

Det giver også god mening, at du må tage kontakt til dine kunder - alt andet vil jo ikke give mening :-) Vigtigheden ligger i om de mails du sender er "masseudsendelser" og om du gentagende gange sender dem tilbud, når de har frabedt sig det.

Hvis du formulerer mailen som ovenstående, ville jeg ikke se det som en salgsmail, men et forsøg på at øge din service over for hver kunde. Hvis nogen andre mener noget andet, må de jo råbe op :-)

God weekend.

Toke Kruse

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 18:46

Hej Toke,

Har lige et spørgsmål omkring Billys Billing og jeres dankort betaling. Omfatter denne funktion kun dankort eller også andre betalingskort som alm. VISA, Mastercard osv. ?

Håber du kan hjælpe mig lidt videre. Jeres service ser meget indbydende ud og fik mig næsten til at tilmelde mig efter 1 minut på siden, men må dog lige være sikker på nogle ting, som f.eks. overstående først. 

Dbh Lasse

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 18:50

Toke Kruse:
Med andre ord kan du, Martin, gøre, som jeg foreslog ovenfor.

Toke, jeg tror, du ved rigtig meget om regnskaber (og jeg har da også netop skrevet mig op til beta-versionen af Billys billing), men med al ære og respekt, så synes jeg, at dit råd til Martin er rigtigt dårligt.

Toke Kruse:
Det giver også god mening, at du må tage kontakt til dine kunder - alt andet vil jo ikke give mening :-) Vigtigheden ligger i om de mails du sender er "masseudsendelser" og om du gentagende gange sender dem tilbud, når de har frabedt sig det.

Forbrugerombudsmanden har så valgt at tolke de relevante paragraffer anderledes, og det er mit indtryk, at retspraksis ligger tættere på Forbrugerombudsmandens tolkning end din tolkning.

Hvis Martin vælger at følge dit råd, så bør han i hvert fald sikre sig, at han har penge liggende klar til at betale bøden (som typisk er på 100 kroner for hver uanmodet henvendelse med et minimum på 10.000,-).

Mvh Troels.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 20:06
Hej Troels. Fedt du har skrevet dig op. Mht. min indstilling til Martin, synes jeg det er op til Martin, hvad han gør - som sagt foreslår jeg, at han skal cleare det endeligt med en advokat. Når det er sagt, så er der stor forskel på at sende nyhedsbreve med tilbud og følge op på tidligere salg. Jeg antyder ikke, at man skal gå på grænsen af reglerne, men lægger vægt på, at man selvfølge må sende mails til sine kunder. Tak for din holdning. 

Martin, for god ordens skyld, så tag fat i Kristian og få et endeligt svar. 

God weekend.

Toke Kruse
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 12:46

Toke Kruse:

Martin, for god ordens skyld, så tag fat i Kristian og få et endeligt svar. 

God weekend.

Toke Kruse

Jeg har tænkt lidt over det og jeg får ændret min betalings process så nyhedsbrevet er slået til fra start, hvor kunden så har muligheden for at slå det fra. Et godt råd jeg fik fra Troels Kjems ..
På den måde, skal jeg nok få registreret en masse kunder inden for nogenlunde tid :) Og så kan jeg sende lovlige mails ud med nyheder og tilbud :) Så er jeg på den sikre side ..

Mvh.
Martin Jensen

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 13:07

Super Martin, at du har fundet en løsning, som dur' for dig.

Ja det er et fint salgsråd.

Og bliv nu ikke skræmt over diverse ovenstående indlæg - du må gerne skrive mails til dine kunder :-)

God weekend.

Toke Kruse 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)