Laver i kun videoer med "real" personer, eller er i også ovre i animationsdelen?
Hej Kenneth.
Vi laver kun med ''real personer''.
Hej Lasse
Du siger jo bare til, når du engang står og mangler animationer.
Vi er lidt i samme branche og har med stor succes leveret både grafik og animation til mange præsentationsfilm for både store og små firmaer. Animation er ofte den letteste måde at beskrive en process på, fremfor at skulle dokumenterer det hele på realfilm, og det giver ofte den samlede produktion et gevaldigt pift opad.
Du kan jo kigge på vores hjemmeside www.tintank.dk. Eller giv mig et pip og jeg sender dig eksempler på hvad vi har lavet.
Anyway - Jeg synes i hvert fald godt om dit projekt, og foreslår at I tager fat i alle de kommunikationsfirmaer I kan.
Jeg tror ikke I umiddelbart får meget ud af deltage i messer i forhold til at kontakte firmaer og arrangere møder/henvise til jeres site, hvor I kan fremvise jeres håndværk. Det med messer tror jeg først giver noget, når I er rigtigt etablerede. Facebook og Ad-words giver ligeledes kun pizzapenge, hvis I ikke kommer ordentligt ud af starthullerne.
I bliver selv nødt til at tage den første, direkte kontakt, for kunden gør det aldrig - desværre. Ikke før I har haft fat i kunden og overbevist vedkommende om, at I sagtens kan stå for hans/hendes produktion, vil han/hun ringe igen og be' om mere. Jeg siger ikke at i ikke skal være på FB/YouTube - for det skal I da bestemt. Men det vil ikke give jer noget, før I allerede har fået nogle kontakter, der så vil opsøge jer der.
Det svarer lidt til at stå blandt 10.000 andre mennesker og råbe "Se mig!" på Rådhuspladsen og så tro at nogen rent faktisk gør det. Der skal lidt mere til.
Find marketingsafdelinger i forskellige firmaer og hør om de ikke har brug for lidt hjælp til at komme ud og vise verden, hvad de laver.
Men evt. snus rundt på K-Forum og find interessante folk og firmaer. Hvis I har en show reel, så send den ud til alle, der bare måtte have den mindste interesse I at se den.
Og så lige et sidste pip her: I skal aldrig arbejde gratis. Det er simpelthen sjældent det værd. I udhuler jer selv, jeres firma og jeres arbejdsmoral. Og det viser jeres kunder, I ikke er professionelle. Men tag alle de jobs I kan komme i nærheden af - så kan I senere luge ud I dem I ikke gider:)
Men held og lykke herfra :)
Jon Skræntskov, TinTank