Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til evt. opstart af I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har lige et spørgsmål.

Min ven og jeg overvejer at starte et I/S. Han er 18, men jeg er kun 14. Ville det kunne lade sig gøre, at starte et I/S.

Ville jeg kunne stå som medejer, idet jeg kun er 14? Eller skulle han oprette en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg stod som medarbejder?

Mvh 

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 16:15

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 16:36

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 01:57

Lasse Kalkar:
Min ven og jeg overvejer at starte et I/S

Et godt råd !: Nej i skal ikke starte et i/s... det er simpelthen for farligt..

Hvis du får statsforvaltningens godkendelse og derefter indgår i et i/s vil det have følgende konsekvenser:

Du får myndighed til at indgå retshandler i firmaet, og kommer således selvfølgelig også til at hæfte for dem. Du hæfter også for moms/skat og evt. bøder

I et is hæfter ejerne (interessenterne) soledarisk (altså for hinanden)

Så hvis din partner fx. køber en masse i firmaets navn og firmaet på et tidspunkt lukker med et underskud så risikerer du at hænge på hele underskudet...

Så skal i lave firma sammen så vælg istedet at lave ApS eller et S.m.b.a. så bliver selskabet en selvstændig juridisk person, på den måde er der ingen af jer der hæfter for firmaet, og i risikerer derfor kun de penge i vælger at skyde ind i selskabet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:01

David Brodin Larsen:
Hvis du får statsforvaltningens godkendelse og derefter indgår i et i/s vil det have følgende konsekvenser:

Enig i dine betragtninger - men man skal være fyldt 15 for at få statsforvaltningens godkendelse.

Fremfor at bruge et IS med den ubegrænsede hæftelse kunne man til sin tid overveje at starte et SMBA, hvor hæftelsen er begrænset. Administrativt er der ingen forskel på byrden ved de to typer selskaber.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)